به گزارش اکوایران، دولت ونزوئلا حداقل دستمزد ماهانه در این کشور را بیش از 40 درصد افزایش داد زیرا میزان اعتراض از سوی کارکنان این کشور پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، با افزایش همراه شده است.

به نوشته بلومبرگ، نیکولاس مادورو - رئیس‌جمهور ونزوئلا - روز دوشنبه (25 دی) اعلام کرد که کارگران علاوه بر حقوق پایه کمتر از 4 دلار، ماهانه 60 دلار و همچنین 40 دلار کوپن غذا دریافت خواهند کرد. این در حالیست که پاداش‌هایی که پیش از این تصمیم در نظر گرفته شده بود، معادل حدود 70 دلار بود.

ونزوئلا توانسته در سال‌های اخیر با به‌کارگیری دلار آمریکا از ابَرتورم خود فاصله بگیرد.  

رئیس‌جمهور ونزوئلا در نطقی برای کنگره این کشور اعلام کرد: «ما فضا را برای بهبود درآمد طبقه کارگر باز خواهیم کرد؛ از مزایای کار گرفته تا رفاه اجتماعی.»

ونزوئلا 1

انتظار می‌رود مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 این کشور شرکت کند تا بتواند سومین پیروزی خود در انتخابات را به دست آورد؛ اما او در نظرسنجی‌ها از «ماریا کورینا» - رهبر اپوزیسیون این کشور - عقب افتاده است. مادورو همچنین با اقداماتی، به دنبال برانگیختن شور ملی‌گرایی قبل از انتخابات است که از جمله آن می‌توان به احیای یک مناقشه مرزی طولانی مدت با گویان اشاره کرد.

معلمان و دیگر کارکنان دولتی ونزوئلا اخیرا خواستار افزایش دستمزدهای خود شده‌اند. پیش از اعلام مادورو،‌ رئیس فدراسیون معلمان ونزوئلا اعلام کرده بود حقوق معلمان باید 25 برابر شود و به بیش از 550 دلار در ماه برسد تا معلمان بتوانند نیازهای اولیه زندگی را تأمین کنند.

به گفته رئیس‌جمهور ونزوئلا، اقتصاد این کشور در سال گذشته میلادی بیش از 5 درصد رشد کرد که در میان کشورهای منطقه، دارایی یکی از بهترین علمکردها بود. از زمانی که تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا در ازای برگزاری انتخابات عادلانه‌تر با کاهش همراه شده،‌ میزان تولید در این کشور آمریکای جنوبی افزایش یافته است.