بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت انگلستان از مردم می‌خواهد مصرف انرژی را کاهش دهند و اقدامات دولت در کنار کمپینی که مردم را برای کاهش مقیاس مصرف برق و گاز برای مواجهه با افزایش قبوض تشویق می‌کند، قرار گرفته است.

دولت «ریشی سوناک» - نخست‌وزیر بریتانیا - کمپین عمومی مورد انتظار خود برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی را از روز شنبه آغاز کرد. این رویکرد درست پس از یک کاهش شدید دما اتفاق افتاد که منجر به افزایش مصرف انرژی شده بود. این اقدام شامل توصیه‌هایی برای کاهش دمای پخت‌وپز و جلوگیری از نشت گرما و انرژی از درز در‌ها و پنجره‌ها بود.

در میان حمله روسیه به اوکراین و محدودیت واردات گاز از روسیه، قیمت قبوض انرژی نسبت به سال قبل حدود دو برابر شده است. دولت بریتانیا یارانه‌های انرژی را از ماه آوریل کاهش خواهد داد و این مسأله به کاهش مصرف انرژی کمک کرده است؛ هرچه مصرف انرژی کمتر شود، خزانه‌داری آسیب کمتری خواهد دید.

اقدامات انگلستان که توسط نخست‌وزیر سابق - لیز تراس - متوقف شده بود، ماه‌ها پس از اقدامات تهاجمی صرفه‌جویی اتحادیه اروپا از سر گرفته می‌شود. دولت فرانسه اقدامات گسترده‌ای را برای کاهش 10 درصدی مصرف انرژی برای دو سال آینده رونمایی کرد. آلمان هم تلاش‌های خود را برای محدود کردن تقاضا انجام داد؛ مثلا نورپردازی بناهای تاریخی فضای باز را در شب ممنوع کرد و دمای فضای ادارات را کاهش داد.

کمپین آگاهی انگلستان زمانی تشکیل شد که میزان مصرف انرژی و هزینه قبوض در هفته گذشته به خاطر کاهش دما افزایش پیدا کرد. اپراتور سیستم برق گفت که برنامه‌ای مجزا توسط شبکه ملی اجرا می‌شود که خانواده‌ها را به کاهش مصرف برق در زمان اوج مصرف تشویق کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که خانواده‌ها متمایل به کاهش مصرف و تغییر رفتار صرفه‌جویی هستند. پنج آزمایش این سیستم بیش از ۷۸۰ مگاوات ساعت کاهش تقاضا را به دنبال داشت که معادل ۲.۸ میلیون پوند (۳.۴ میلیون دلار) صرفه‌جویی صورت گرفت.