به گزارش اکوایران، واردات نفت هند از روسیه در ماه گذشته رکورد دیگری را ثبت کرد، زیرا این کشور آسیای جنوبی به طور بالقوه به مرز افزایش خرید خود از تولیدکننده بزرگ اوپک پلاس نزدیک می‌شود.

در این رابطه بلومبرگ اکونومیکس گزارش داده که به گفته «ویکتور کاتونا» - رئیس بخش تجزیه و تحلیل نفت خام موسسه کپلر - حجم روزانه واردات نفت هند از روسیه در ژوئن به 2.2 میلیون بشکه در روز رسید و برای دهمین ماه افزایش یافت. داده‌های این شرکت تحلیلی نشان می‌دهد که خریدها از روسیه دوباره از مجموع محموله‌های عربستان سعودی و عراق فراتر رفته است.

ژوئن 2023، دهمین افزایش متوالی ماهانه واردات هند از نفت روسیه را رقم زد.

هند به‌عنوان مصرف‌کننده اصلی نفت روسیه پس از حمله به اوکراین ظاهر شد. حجم خرید بالای این کشور از روسیه به دلیل مشکلات زیرساختی و نیاز به حفظ روابط خوب با سایر تامین‌کنندگان است. موسسه کپلر می‌گوید این واردات ممکن است در ماه آینده به دلیل کاهش عرضه از سوی روسیه، کاهش یابد.

طبق گزارش کپلر، شرکت دولتی نفت هند بزرگترین خریدار نفت خام روسیه در دو ماه گذشته بوده است و پس از آن شرکت ریلاینس اینداستیریز قرار دارد. به گفته این شرکت تحلیلی، مجموع واردات نفت از سوی هند به رکورد 1.5 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن رسید.