به گزارش اکوایران، قیمت‌های نفت روز دوشنبه با 2 درصد افزایش مواجه شد چراکه ادامه اختلال در زیرساخت‌های نفت خلیج مکزیک، نگرانی‌های مربوط تقاضای چین را متعادل کرد، درحالی که سرمایه گذاران در انتظار کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو در این هفته هستند.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت برنت برای ماه نوامبر تا ساعت 17:15 دقیقه به وقت تهران با 1.40 دلار (1.96 درصد) افزایش به 73 دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت وست تگزاس نیز برای ماه اکتبر با 1.60 دلار (2.33 درصد) افزایش به 70.25 دلار در هر بشکه رسید.

به اعتقاد پریانکا ساچدوا، تحلیلگر کارگزاری مالی Phillip Nova، بازار احتمالا تا زمانی که فدرال رزرو تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در روز چهارشنبه اعلام کند، محتاط باقی خواهد ماند؛ قیمت‌ها هنوز تحت تاثیر نگرانی‌هایی درباره عرضه هستند، چراکه بخشی از ظرفیت نفتی خلیج مکزیک همچنان غیرفعال است.

باتوجه به اطلاعات CME FedWatch، که روند آتی نرخ بهره فدرال را دنبال می‌کند معامله‌گران اکنون بیشتر روی کاهش 0.5 واحد درصدی نرخ بهره فدرال رزرو قیمتگذاری می‌کنند.

کاهش نرخ بهره معمولا هزینه وام‌گیری را کاهش می‌دهد، که می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی را افزایش داده و تقاضا برای نفت را تقویت کند.

با اینحال، به گفته کلوین وونگ، تحلیلگر شرکت OANDA که بازار فارکس را تحلیل میکند، کاهش 0.5 درصدی نیز می‌تواند نشانه‌ای از ضعف در اقتصاد ایالات متحده باشد که می‌تواند نگرانی‌هایی درباره تقاضای نفت ایجاد کند.

به گفته اوله هانسن، تحلیلگر Saxo Bank، فعالیت احتمالا تا پیش از نشست فدرال رزرو کم خواهد ماند چراکه نتیجه جلسه به نظر می‌رسد شبیه به یک شرط‌بندی ۵۰-۵۰ بین کاهش ۲۵ و ۵۰ واحد پایه است.

تقریباً یک‌پنجم از تولید نفت خام و ۲۸ درصد از تولید گاز طبیعی همچنان در خلیج مکزیک پس از وقوع طوفان فرانسین متوقف است.

داده‌های ضعیف اقتصادی چین که آخر هفته منتشر شد نیز اعتماد بازار را تضعیف کرد.یاپ جون رونگ، استراتژیست بازار IG  معتقد است که چشم‌انداز کاهش رشد در دومین اقتصاد بزرگ جهان، تردیدها در مورد تقاضای نفت را افزایش می‌دهد.

رشد تولید صنعتی در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، در ماه گذشته به پایین‌ترین سطح پنج ماهه رسید، درحالی که خرده‌فروشی و قیمت خانه‌های نوساز نیز با کاهش مواجه شد.

تولید پالایشگاه‌های نفت نیز برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت، زیرا تقاضای ضعیف برای سوخت و کاهش سود صادراتی باعث محدود شدن تولید شد.

هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس در هفته گذشته حدود ۱٪ افزایش یافتند، اما همچنان پایین‌تر از میانگین‌های خود در ماه گذشته قرار دارند، که به ترتیب ۷۸.۸۸ دلار و ۷۵.۴۳ دلار در هر بشکه بودند. کاهش قیمت‌ها در اوایل این ماه تا حدی ناشی از نگرانی‌های مربوط به تقاضا بود.