به گزارش اکوایران، وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها به کارمندان خود نشان می‌دهد برخی بانک‌ها رقمی بیش از میزان سرمایه خود را به کارمندان وام پرداخت کرده‌اند.

نمایندگان مجلس تبصره‌ای را در قانون بودجه 1402 به تصویب رسانند که بانک مرکزی را موظف به انتشار گزارش مربوط به آمار تسهیلات پرداختی به کارکنان، مدیران و اعضای هیات مدیره بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کرد.

بانک مرکزی در راستای شفافیت اولین گزارش خود از میزان وام کارکنان بانک‌ها را در خرداد امسال منتشر کرده است.

کارکنان بانک‌ها چقدر وام گرفتند؟

بر اساس این گزارش، بانک‌های کشور در مجموع بیش از 164 همت وام به کارکنان خود پرداخت کرده‌اند که رقمی بیش از میزان تسهیلاتی است که از سال گذشته تا خرداد امسال بابت ازدواج پرداخت شده است.

از ابتدای سال 1401 تا پایان خرداد امسال حدود 153 همت تسهیلات ازدواج پرداخت شده است، در حالی که کارمندان بانکی در مجموع بیش از این میزان، وام دریافت کرده‌اند.

photo_2023-08-02_19-31-08

بانک سپه در صدر وام‌های پرداختی به کارکنان

در میان 30 بانک و موسسه اعتباری که نام آنها در گزارش بانک مرکزی آمده، بانک سپه با پرداخت رقمی حدود 31 همت به کارکنان خود در صدر قرار دارد. بانک‌های ملی و صادرات هر کدام به ترتیب با پرداخت 25 و 17 همت تسهیلات به کارکنان خود در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین کمترین تسهیلات پرداختی به کارکنان نیز به بانک مشترک ایران و ونزوئلا تعلق دارد، به طوری که این بانک حدود 55 میلیارد تومان به کارکنان خود وام داده است.

photo_2023-08-02_19-32-51