به گزارش اکوایران، در راستای انتشار خبری در خصوص وضعیت بدهی بین‌ بانکی بانک‌های کشور در 29 مهر ماه امسال عنوان شد که گزارش عملکرد بانک‌ها تا پایان خرداد امسال نشان می‌دهد که بدهی بین بانکی برخی بانک‌ها از 100 همت عبور کرده است.

در گزارش مزبور به بانک‌های آینده، پاسارگاد و صادرات به عنوان بانک‌های دارای بالاترین بدهی بین بانکی اشاره شد.

در بخشی از این گزارش عنوان شد که بررسی صورت مالی بانک پاسارگاد تا پایان خرداد امسال نشان می‌دهد، خالص بدهی این بانک نیز تقریبا به سطح 100 همت رسیده است؛ این بانک توانسته خالص بدهی خود را طی سه ماهه نخست امسال حدود 6 درصد کاهش دهد.

بانک پاسارگاد در این راستا جوابیه‌ای برای تنویر افکار عمومی و افزایش آگاهی آحاد جامعه درخصوص وضعیت بدهی بین‌بانکی به اکوایران ارسال کرده که متن کامل آن به شرح زیر است:

«سپرده بانک‌ها نزد یکدیگر همانند سپرده مشتریان جزو اقلام بدهی در صورت وضعیت مالی بانک‌ها انعکاس می‌یابد، لذا هرگونه سپرده‌پذیری از سایر بانک‌ها از جمله بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران سبب افزایش سرفصل بدهی به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در صورت‌های مالی می‌گردد.

شایان ذکر است عمده مبلغ اعلام شده در این خبر درخصوص بدهی به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری این بانک بابت سپرده‌گذاری بانک مرکزی ج.ا.ا نزد بانک پاسارگاد بوده است. مزید استحضار، این بانک در تاریخ گزارش مذکور هیچ گونه بدهی به بانک مرکزی ج.ا.ا نداشته است.»