به گزارش اکوایران؛ بانک مرکزی امروز از تصمیمات جدید خود برای پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری خبر داد. 

براساس این تصمیم، بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند و کاهش صف متقاضیان این تسهیلات دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسالت را به بانک‌های عامل پرداخت کننده اضافه کرد و  و امکان ثبت نام متقاضیان در این دو بانک نیز فراهم شد.

طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، بر این اساس، بانک‌های عامل 125 هزار فقره تسهیلات ازدواج و 110 هزار فقره تسهیلات فرزند مازاد بر سهمیه های ابلاغی در سال جاری به متقاضیان پرداخت خواهند کرد.  

بنابر دستور رئیس‌جمهور و تاکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تسریع اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند و لزوم کاهش صف متقاضیان دریافت این تسهیلات بانک مرکزی تمهیداتی اندیشید که علاوه بر اعطای تسهیلات سهمیه‌های ابلاغی، بانک‌های عامل برای کاهش متقاضیان در صف نسبت به پرداخت 125 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و 110 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند مازاد بر سهمیه‌های قبلی تا پایان سال 1402 اقدام کنند.

براساس اعلام بانک مرکزی، تا پایان روز 11 دی ماه 130 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و 35 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است. 

پیش‌تر نیز مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد که شبکه بانکی از ابتدای تا پایان آذر 126.1 همت تسهیلات ازدواج به 618 هزار متقاضی پرداخت کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

به گفته مهدی صحابی، طی این مدت 559 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ 34.6 همت به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به مقطع مشابه سال گذشته افزایش 39.5 درصدی داشته است.