به گزارش اکوایران؛ سامانه کدال به عنوان مرجع اطلاعیه های شرکت های بورس تهران در هفته گذشته اطلاعیه های زیادی منتشر کرد. 

در روز شنبه 19 شهریور ماه؛ بانک رسالت پس از رشد بیش از 4 هزار درصدی در بازه زمانی یک ساله جزء نمادهایی که بر سر زبان افتاده با انتشار اطلاعیه در کدال در خصوص 10 بند صورت مالی توضیحاتی را ارائه کرده است. بند اول در مورد وصول مطالبات، بند دوم: املاک یافت آباد، سومین مورد مطالبات از باشگاه پرسپولیس، چهارمین مورد دعاوی حقوقی بانک، بند پنج رفع توقیف اوراق، مورد ششم: تعیین تکلیف جرایم بانکی، بند هفتم در خصوص تسهیلات اعطایی، بند هشتم کفایت سرمایه و آخرین بند هم شامل تغییرات در سود و زیان است.

همچنین نمادهای غشان ، امیران ، قجام ثاصفا و نماد واعتبار سهامداران را به مجمع عمومی شرکت دعوت کرده اند. در خصوص نحوه پرداخت سود هم نمادهای جم پیلین و واعتبار و نماد وسبحان آگهی‌هایی را منتشر کرده‌اند.

روز یکشنبه 20 شهریور ماه؛ نماد خصدرا و نماد سکرد در خصوص تغییرات و نوسانات قیمت سهمشان در روی تابلو معاملاتی این گونه گفته‌اند که نوسان قیمت سهام مربوط به عرضه و تقاضا در بازار بوده است و هیچ گونه رویداد با اهمیتی در شرکت رخ نداده است. بانک صادرات هم اقدام به انتشار لیست زمین و ساختمان های خود در سامانه کدال کرده است.

همچنین نمادهای سبحان ، شبندر ، کدما و حسیر سهامداران را به مجمع دعوت کردند و نمادهای دالبر و فایرا و بوعلی به همراه نماد اتکای در خصوص افزایش سرمایه و میزان افزایش سرمایه در سامانه کدال اطلاع رسانی کردند.

روز دوشنبه 21 شهریور ماه؛ بانک سامان تعدادی از املاک خود در شهرهای مختلف خود را به مزایده گذاشته است. نماد حفاری نیز از فروش یک باب ساختمان با کاربری تجاری-اداری واقع در امیرآباد خبر داده و این ملک را به مزایده گذاشته است. نماد کپارس دیگر نمادی است که در خصوص نتیجه برگزاری مزاید توضیحاتی را منتشر کرده است.

همچنین نمادهای ومعلم ، حسیر ، زفجر و نماد خعمرا سهامداران را به مجمع دعوت کردند. همچنین نمادهای شسپا و کدما به همراه شرکت سیمان ساوه زمانبندی پرداخت سودهای نقدی خود را در سامانه کدال منتشر کرده‌اند. شرکت‌های ساینا ، فروسیل ، آریان ، اتکای و دسبحان به همراه نماد وهور و نماد فجهان در مورد افزایش سرمایه و نحوه آن و همچنین در خصوص پذیره نویسی اطلاعیه هایی جداگانه در سامانه کدال منتشر کردند.

روز سه شنبه 22 شهریور ماه؛ نماد شرکت گروه صنعتی سپاهان (فسپا) طی نامه ای به سازمان بورس اعلام کرده است که پروژه کارحانه کوهپایه این شرکت تا به امروز پیشرفت 45 درصدی از لحاظ فیزیکی و پیشرفت 35 درصدی بابت هزینه‌ها داشته است. نماد ونیرو از تغییر نرخ سقف بازار عمده فروشی برق خبر داده و گفته که نرخ سقف بازار برق از 64 تومان به ازاء هر کیلو وات ‌ساعت به 80 تومان به ازاء هر کیلو وات‌ ساعت افزایش داشته است که معادل رشد 25 درصدی سقف نرخ فروش انرژی به شرکت مدیریت شبکه نسبت به قبل است.

در مورد نمادهایی که سهامداران خود را به مجمع دعوت کردند باید این طور گفت که نماد های زفجر و غدانه بودند که آگهی دعوت به مجمع عمومی را در سامانه کدال بارگذاری کردند. همچنین نمادهای وبوعلی، ساوه و کروی به همراه نماد فماک توضیحاتی در خصوص زمان و نحوه پرداخت سود ارائه کردند. 

روز چهارشنبه 23 شهریور ماه؛ نماد دماوند هم مثل ونیرو اطلاعیه افزایش نرخ را در سامانه کدال بارگذاری کرده است به این صورت که در این اطلاعیه آمده است نرخ سقف بازار برق از 642 ریال به ازای هر کیلو وات‌ ساعت به 803 ریال بازای هر کیلو وات‌ ساعت افزایش داشته است که معادل رشد 25 درصدی سقف نرخ فروش انرژی به شرکت مدیریت شبکه نسبت به قبل است. نمادهای بزاگرس و بمپنا ، بجهرم و بکهنوج ، بپیوند و وهور نیز از افزایش نرخ برق خبر داده‌اند. در گروه دارویی‌ها نماد دکیمی بود که از عرضه اولیه 6 درصد از سهام در اختیار شرکت پخش رازی به تعداد 22,572,268 سهم در تابلوی معاملات فرابورس به صورت نقدی خبر داد. همچنین نماد داسوه از عرضه اولیه 6 درصد از سهام همین شرکت یعنی شرکت پخش رازی به تعداد 14,857,908 سهم در تابلوی معاملات فرابورس بصورت نقدی  و شناسایی 256 میلیارد ریال سود نقدی خبر داده است.

اما در بخش دعوت به مجامع نمادهای امیران، کدما، وطوبی، واعتبار، وسبحان و نماد وآفری سهامداران خود را به مجمع دعوت کردند. نمادهای کروی و فماک و بگیلان در مورد زمان بندی پرداخت سود به سهامداران اطلاع رسانی کردند و نمادهای فخوز ، تشاتد ، خفولا و کفرا نیز در خصوص نحوه افزایش سرمایه و اظهار نظر بازرسان قانون در مورد افزایش سرمایه اطلاعیه هایی را در سامانه کدال منتشر کردند.

روز پنجشنبه 24شهریور ماه؛ بانک پاسارگاد در ارتباط با دادنامه خود در دیوان عدالت اداری به نظور اختلافات مالیاتی به وجود آمده شفاف سازی کرد. دالبر نیز قرار داد فروش 111 میلیارد تومانی خود را افشا کرد. خاهن نیز در ارتباط با رشد 26 درصدی نرخ فروش قطعات فورجی خود افشاسازی کرده است. 

نماد های خاور، کطبس و مارون نیز در این روز آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده داشتند و نماد کاذر اطلاعیه ثبت افزایش سرمایه خود را منتشر کرد.