به گزارش اکوایران ، در معاملات روز سه‌شنبه 27 دی ماه، شاخص کل بورس پایتخت از ابتدا روند صعودی پیدا کرد اما پس از دچار نوسان شد و چند بار تغییر جهت داد. 

در نهایت در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و 687 هزار و 47 واحد قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه 6 هزار و 373 واحد رشد کرد. 

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز با رشد 3 هزار و 315 واحدی نسبت به روز کاری گذشته در رقم 523 هزار و 647 واحد ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس  با 63 واحد افزایش به رقم 21 هزار و 440 واحد رسید. 

عرضه و تقاضا در معاملات سه‌شنبه

در معاملات سه‌شنبه، 125 نماد صف خرید داشتند و 36 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با افت 49 درصدی به 602 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 23 درصد افزایش یافت و 372 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران) با صف‌ خرید 63 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وساخت، نمادهای قاسم (شرکت قاسم ایران) و شگل (شرکت گلتاش) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد دی (بانک دی) اختصاص داشت و پس از دی، نمادهای دماوند، خریخت، خوساز و سخزر بیشترین صف فروش را داشتند. 

نمادهای سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 309 نماد رشد قیمت داشتند و 328 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 49 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 51 درصد بازار افت قیمت داشتند.   

خروج پول حقیقی به بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود و 221 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فملی اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 49 میلیارد تومان بود. 

پس از فملی، نمادهای شپنا، شستا، وبملت و وتوس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد افق اختصاص داشت وپس از آن نمادهای شبندر، خودرو و همراه بیشترین ورود پول را داشتند.  

لیدرهای بازار

امروز نمادهای میدکو، کگل و خودرو بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای شبندر، تاپیکو و اخابر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، وهور و فزر بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای مارون، شراز و دی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خگستر بیشترین تراکنش را داشت و شستا و خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای کرمان، گدنا و دی پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

رشد ارزش معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 15 هزار و 475 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 255 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش 8 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 10 هزار و 828 میلیارد تومان رسید.  

در معاملات امروز نماد خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 380 میلیارد تومان بود. 

پس از خودرو، نماد خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن وبصادر و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز سهام خودرو با تعداد یک میلیارد و 94 میلیون و 538 هزار و 724 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد کرمان تعلق داشت. نمادهای وبصادر و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بورس