به گزارش اکوایران، معاملات امروز بازار سهام با رشد شاخص‌ها آغاز شد. در پایان معاملات یکشنبه شاخص کل 8 هزار و 610 واحد بالا‌تر از روز کاری قبل ایستاد و به سطح یک میلیون و 533 هزار و 405 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز در پایان معاملات امروز هزار و 941 واحد نسبت به روز چهارشنبه بالا آمد و در رقم 476 هزار و 721 واحد ایستاد. 

شاخص کل فرابورس هم سبزپوش شد و 129 واحد رشد کرد و به رقم 20 هزار و 42 واحد رسید. شاخص کل هم وزن فرابورس نیز 441  واحد افزایش یافت و به رقم 85 هزار و 136 واحد رسیده است.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 333 نماد رشد قیمت داشتند و 317 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 51 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 49 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

تداوم خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای نوزدهمین روز متوالی منفی بود و 274 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 39 میلیارد تومان بود. 

فملی دومین رتبه خروج را داشت و پس از آن، نمادهای خزامیا، شستا و شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، فولاد پس از اعلام تائید افزایش سرمایه، بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد و نمادهای ذوب و زاگرس در رتبه‌های بعدی بودند.

لیدرهای بازار سهام

امروز نمادهای فولاد، فملی و فخوز بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نوری و شستا در رتبه‌های بعدی بودند.  در مقابل نمادهای فارس، خزامیا و شپدیس بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. 

در  فرابورس  نیز نماد زاگرس که با ورود پول حقیقی مواجه بود پیشران بود و پس از آن، نمادهای ارفع و هرمز بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  گذاشتند و نمادهای دی، وکبهمن و غدیس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای گدنا، فروژ و دی پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

صف‌های خرید و فروش در معاملات یکشنبه

در پایان معاملات یکشنبه، 35 نماد صف خرید داشتند و 19 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات به 192 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز در زمان بسته شدن معاملات 55 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) با صف خرید 41 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از زاگرس، نمادهای حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) و ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد غدانه اختصاص داشت که ارزش صف فروش آن 24 میلیارد تومان بود. پس از غدانه، نمادهای پدرخش، فلامی، خوساز و میهن بیشترین صف فروش را داشتند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 427 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 232 میلیارد تومان بود که 21 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز پس از یک هفته رشد کرد و با افزایش 21 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 156 میلیارد تومان رسید. 

 جدول معاملات

در معاملات امروز نماد فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 133 میلیارد تومان بود. 

پس از فولاد، وساخت بیشترین ارزش معاملات را داشت و خزامیا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد شپنا و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) با تعداد 518 میلیون و 452 هزار و 513 سهم در صدر قرار گرفته است. وساخت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به دی تعلق داشت. دو نماد خساپا و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس