به گزارش اکوایران؛ بانک صادرات ایران از جمله بانک‌های کشور به شمار می‌رود که در بین فعالان بازار سهام با خبر و شایعات زیاد خود شناخته می‌شود. در سال گذشته خبرهایی همچون دعوای فولاد خوزستان و بانک صادرات بالا گرفت ، طلب 175 میلیون یورویی بانک صادرات از فولاد خوزستان ، سود بانک صادرات از عرضه بلوک سهام بیمه امین و وبصادر 50 تومان از خودرو کوتاه آمد! از جمله خبرهای حوالی بانک صادرات ایران بودند.

وبصادر در سال‌های گذشته با مشکل بالا بودن هزینه‌های اداری و عمومی دست و پنجه نرم می‌کرد اما با توجه به شرایط کنونی و آخرین صورت‌های مالی منتشره از این بانک می‌توان گفت تدابیر صورت گرفته برای کاهش هزینه‌های اداری و عمومی این بانک کارگر نبوده و وبصادر در صورت‌های مالی میان دوره‌ای خود همچنان در مرز زیان‌دهی به سر می‌برد.

جریمه 24 هزار میلیاردی بانک ها بابت اضافه برداشتها/رکوردزنی بانک سرمایه

photo_۲۰۲۳-۰۵-۰۹_۱۹-۴۰-۴۸

بانک صادرات ایران در ابتدای سال 1400 ماهانه 2 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی به ثبت رسانده بود. این بانک توانست در شهریور ماه این سال درآمد خود را از این محل به بیش از 3 هزار و 300 میلیارد تومان برساند. سال 1401 برای این بانک در سطح درآمدی 3 همتی از محل تسهیلات اعطایی آغاز شد. وبصادر در مرداد ماه به بیش از 4 همت درآمد از این محل دست پیدا کرد. با توجه به فروش 3 ماهه اخیر این بانک به نظر می‌سد سطح درآمد ماهانه وبصادر از تسهیلات اعطایی خود در بالای 4 همت تثبیت شده است و در سال جاری با تداوم روند رشدی سال‌های گذشته احتمال دستیابی به سطح 5 همتی نیز وجود دارد.

صورت‌های مالی 9 ماهه سال 1401 بانک صادرات جمع درآمد‌های عملیاتی این بانک را در این مدت 17 همت نشان داده است که 13 همت از آن صرف هزینه‌های اداری و عمومی این بانک در مدت مذکور می‌شود. این درحالی است که خالص درآمدی وبصادر از محل تسهیلات تنها 8.3 همت بوده است و پوشش هزینه‌های این بانک با تجمع کل منابع درآمدی این بانک ممکن شده است.

حقیقی‌ها سوار بر خودرو به سمت بانک!

درآمدزایی و سودآوری فصلی بانک صادرات ایران نشان می‌دهد که این بانک حتی در فصل تابستان 1401 نتوانسته است با جمع درآمد‌های عملیاتی خود پوشش هزینه دهد و در این فصل 79 میلیارد تومان زیان فصلی به جای گذاشته و در فصل پاییز نیز عملکرد قابل قبولی نداشته است.

photo_۲۰۲۳-۰۵-۰۹_۱۹-۴۰-۴۵