به گزارش اکوایران ، روز گذشته بلاتکلیفی قیمت دلار در بازار آزاد  در کانال 49 هزار تومان بار دیگر مانع از آن شد تا قیمت سکه از مرز 29 میلیون تومان بگذرد. این عامل سبب شد تا باز هم در بورس کالای ایران قیمت ها کاهش یابد و افت قیمت سکه رفاهی بهای هر عدد از این مسکوک زرین را به حدود 28 میلیون و 600 هزار تومان برساند. 

بندبازی با طناب انتظارات

بندبازی دلار بر لبه مقاومت روانی 50 هزار تومان ادامه دارد و همین امر سبب شده تا قیمت سایر دارایی ها نیز به تبعیت از قیمت دلار طی هفته های اخیر نوسان چندانی نداشته باشند. با این حال تقریبا در بیشتر بازارها باور عمومی بر این است که رشد مداوم نقدینگی در سال های اخیر به سبب آنکه در سال جاری نیز تکرار می شود در نهایت صنحه حاکم بر بازارهای دارایی را به شکلی درخواهد آورد که در سال جاری نیز شاهد رشد قیمت در بازارهای مذکور باشیم. بر این اساس می توان با اندکی پرسه زدن در بازارها و در میان معامله گران دارایی هایی نظیر ارز و سکه به این باور رسید که انتظارات تورمی کما فی السابق همچنان به قوت خود باقی است. بنابراین می توان گفت که نه فقط در بازار طلا و گواهی سپرده کالایی سکه بلکه در همه بازارها فعلا مهمترین خبر هر چیزی است که بتواند مردم را در سال 1402 به مانند سال های قبل به طرف تقاضا در بازارها سوق دهد.

بلاتکلیفی مسکوک زرد

بر اساس مسائلی از این دست بود که طی روز گذشته باز هم سکه طلا نتوانست در بازار آزاد قیمتی بیش از 29 میلیون تومان را اختیار کند. در این روز ماندگاری دلار در محدوده 49 هزار تومان مانع از آن شد که تقاضای سکه افزایش یابد. به دنبال این امر گواهی سپرده سکه نیز در آخرین معاملات خود موفق به ثبت رکوردهایی بهتر از رکورد روز قبل نشد. از این روز هر واحد قابل معامله از گواهی سپرده طی روز گذشته 286 هزار تومان بود که نشان از سکه 28 میلیون و 600 هزار تومانی در بورس کالای ایران دارد. بررسی ها نشان از ان دارد که طی روز گذشته هر واحد قابل معامله از گواهی سپرده در خزانه باک رفاه 0.87 درصد افت قیمت داشته که حدودا حد میانه نوسانات قیمت را شامل می شود. در مقابل کمترین افت قیمت (0.36 درصد) به نماد سکه بانک سامان و بیشترین افت قیمت نیز برابر با 1.1 درصد مربوط به سکه بانک ملت بوده است. در داد وستد صندوق های کالایی نیز وضعیت تقریبا به همین شکل بوده است.

بازی سیاست‌گذاران صنعت خودرو با سرمایه مردم