به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه هجدهم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 886 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 36 هزار و 982 واحد رسید. این در حالیست که در یک ساعت ابتدایی شاخص بیش از 4 هزار واحد صعود کرده بود اما در ادامه روند نزولی پیدا کرد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 388 واحدی در رقم 713 هزار و 148 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با افت 3 واحدی به رقم 26 هزار و 429 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با رشد 372 واحد به سطح 130 هزار و 261 واحد رسید. 

ورود پول حقیقی از بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام مثبت شد و 3 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. 

امروز نماد وبملت بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 25 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای فملی، وکغدیر، خودرو و خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی  به نمادهای نیان، غمایه و فخوز اختصاص داشت.

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌  بورس  و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فخوز، رمپنا و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فارس، شپدیس و شپنا از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای خاور، فجهان و سرچشمه بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، زاگرس و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شهر بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز نیان، دی و فرود بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 7 هزار و 825 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 852 میلیارد تومان بود که 11 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 10 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 990 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو هفته اخیر است. چهارشنبه دومین روز رکودی مرداد ماه بود. 

بورس

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد خگستر بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 81 میلیارد تومان بود. 

پس از خگستر، نیان بیشترین ارزش معاملات را داشت و چکارن رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فخوز و غالبر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 390 میلیون و 643 هزار و 956 سهم در صدر قرار گرفته است. ملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد خساپا و فخوز نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات چهارشنبه، 77 نماد صف خرید داشتند و 49 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 407 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 3 درصدی به 391 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس