به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و چهارم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 18 هزار و 863 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح یک میلیون و 978 هزار و 167 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 9 هزار و 183 واحدی در رقم 687 هزار و 137 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با افت 348 واحدی به رقم 25 هزار و 514 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با ریزش 2 هزار و 813 واحد به سطح 123 هزار و 981 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و 563 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد فن افزار همانند روز گذشته بیشترین ورود را داشت که ارزش آن 22 میلیارد تومان بود. پس از فن افزار، نمادهای ودی، ورنا، قشهد و سصفها بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی  به نمادهای وبملت، خودرو، دی، فملی و وگستر اختصاص داشت.

بورس

نمادهای شاخص‌ساز بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد و خودرو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل ورنا، کاوه و وخاور از معدود نمادهای سبز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، بپاس و آریا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای دماوند، صبا و انتخاب بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ثامان بیشترین تراکنش را داشت و شهر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز فن‌افزار، نیان و نیان بیشترین تراکنش را داشتند.  

بهبود نسبی معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 460 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 52 میلیارد تومان بود که 11 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 103 میلیارد تومان رسید.

بورس

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد فن افزار بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 152 میلیارد تومان بود. 

پس از فن افزار، سصفها بیشترین ارزش معاملات را داشت و ورنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 637 میلیون و 977 هزار و 455 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد شستا و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

رشد صف‌های فروش 

در معاملات سه‌شنبه، 45 نماد صف خرید داشتند و 106 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 13 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 178 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 112 درصدی به 599 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس