به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه بیست و پنجم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 4 هزار و 486 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح یک میلیون و 973 هزار و 696 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 2 هزار و 159 واحدی در رقم 684 هزار و 963 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با افت 94 واحدی به رقم 25 هزار و 420 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با ریزش 595 واحد به سطح 123 هزار و 386 واحد رسید. 

دومین روز خروج پول حقیقی از بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و 200 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد وبملت همانند دو روز گذشته بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 50 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای کی‌بی‌سی، فولاد، وپاسار و گلدیرا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی  به نمادهای اپرداز، خدیزل، آپ، قشهد و تپمپی اختصاص داشت.

بورس

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای حکشتی، همراه و رمپنا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل خگستر، شپنا و خساپا از نمادهای سبز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، انتخاب و آریا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای شاوان، وهور و پخش بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شهر بیشترین تراکنش را داشت و سصفها و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز فن‌افزار، نیان و کتوسعه بیشترین تراکنش را داشتند.  

افت ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 592 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 804 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 19 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 305 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 6 ماه گذشته است. 

بورس

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد اپرداز بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 75 میلیارد تومان بود. 

پس از اپرداز، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فن افزار و خزامیا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 263 میلیون و 465 هزار و 17 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد حفارس و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات چهارشنبه، 51 نماد صف خرید داشتند و 76 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 167 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 23 درصدی به 458 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس