به گزارش اکوایران ظرف هفته پایانی مرداد و روز ابتدایی شهریور بالغ بر 35 هزار تن انواع محصول شیمیایی از بازار فیزیکی بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. واحدهای تولیدکننده محصولات شیمیایی در هفته منتهی به روز جمعه سوم شهریور ماه بالغ بر 47 هزار تن انواع محصول شیمیایی در بازار فیزیکی بورس کالا عرضه کردند؛ بالا بودن حجم عرضه‌ها نسبت به میزان معمول هفتگی عرضه‌ها، متقاضیان را به رینگ صنعتی بورس کالا آورد و در حالی که تقاضایی بالغ بر46 هزار تن در این بازار به ثبت رسید در نهایت 35 هزار و 300 تن انواع محصول شیمیایی از رینگ صنعتی بورس کالا به فروش رفت.

به این ترتیب در هفته‌ای که نیمی از عرضه‌ها در آن مربوط به روزهای پایانی مرداد و بخشی مربوط به روزهای ابتدایی شهریور ماه بود؛ حجم فروش محصولات شیمایی از بازار فیزیکی بورس کالا، بالاتر از میانگین حجم فروش هفتگی سالانه قرار گرفت. افزایش عرضه با هدف جبران عرضه در هفته‌های ابتدایی مرداد ماه؛ اصلی‌ترین رونق رینگ شیمیایی در روزهای پایانی مرداد ماه امسال بود. در ادامه خبر تشکیل جلسه از سوی هیات دولت برای تصمیم‌گیری در خصوص تغییر نرخ ارز معیار در تعیین بهای محصولات پتروشیمی (ارز 28 هزار و 500 تومانی) نیز مزید بر علت شد تا متقاضیان، تمایل به خرید بالایی داشته باشند و به این ترتیب رینگ محصولات شیمایی مجدد پررونق شود.

در حالی حجم فروش هفتگی انواع محصولات شیمیایی از بازار فیزیکی بورس کالای ایران در هفته منتهی به روز جمعه دوم شهریور افزایشی است که رینگ پلیمرها از این رونق برخوردار نیست. اورهال برخی شرکت‌های پتروشیمی مادر و عدم عرضه محصولات پرمتقاضی باعث شده تا از سویی از حجم عرضه‌ها در رینگ پلیمرها کاسته شده و در پی کاهش تقاضا از حجم معاملات این بخش نیز کاسته شود.