به گزارش اکوایران، در حالی ماه اوت به پایان می‌رسد که فلز سرخ از کف نرخ 2 ماه اخیر خود که ظرف نیمه این ماه به ثبت رسیده بود، فاصله گرفته است. این فلز در روز 30 ماه اوت با نرخ 3.77 دلار به ازای هر پوند در معاملات کامکس آمریکا معامله شد که این رقم نسبت به بهای 3.6 دلاری آن در نیمه ماه اوت 4.5 درصد بیشتر است. اگرچه مس ظرف 2 هفته پایانی ماه اوت با امیدواری نسبت به محرک‌های دولتی چین توانست از قعر کف قیمتی 2 ماهه برخیزد، اما بازده ماهانه آن منفی ماند.

انتشار داده‌های ناامیدکننده صنعتی از چین در نیمه ماه اوت باعث شد تا مقامات دولتی این کشور به فکر اعمال محرک‌های بیشتر و جدی‌تر برای تحریک اقتصاد باشند. به این ترتیب دولت چین به 12 استان این کشور اجازه انتشار اوراق با هدف تامین مالی داد. این مجوز برای انتشار 1.5 تریلیون یوآن اوراق قرضه تامین مالی ویژه و با هدف تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در زیرساخت و ساخت‌وساز ارئه شده است.

در شرایطی که بحران مالی شرکت‌ها توسعه‌دهنده املاک در چین و کاهش تقاضا برای مسکن از افت نرخ فلزات در بازارهای جهانی ظرف بیش از یک سال اخیر حمایت کرده است؛ انتشار اوراق ویژه تامین مالی می‌تواند تا حدی به بهبود فعالیت ساخت‌وساز در این کشور منجر شده و از این منظر با تقویت تقاضا در بازار فلزات آهن و غیرآهنی از بهبود قیمتی آن‌ها حمایت کند.

در عین حال بانک خلق چین نیز ظرف ماه‌های اخیر سیاست‌های انبساطی نظیر کاهش نرخ بهره به منظور تحریک تقاضا را در پیش گرفته است تا به این ترتیب با بهبود تدریجی تقاضای داخلی زمینه بازگشت اقتصاد چین به مسیر رشد را مهیا کند. در صورتی که این اقدام بانک خلق چین در تحریک اقتصاد بتواند به نتیجه برسد، زمینه بهبود قیمتی در بازار فلزات مهیا می‌شود.

در این شرایط بازار فلزات صنعتی چشم‌انتظار انتشار داده‌های شاخص مدیران خرید برای ماه اوت است؛ انتشار این داده‌ها میزان اثرگذاری محرک‌های جدید اقتصادی چین بر بخش تولید را نمایان کرده و به این ترتیب بر نوسان نرخ کالاهای صنعتی در میان مدت جهت‌دهی می‌کند.