به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه هشتم شهریور 1402، شاخص کل بورس تهران 9 هزار و 771 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 104 هزار و 820 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 3 هزار و 552 واحدی در رقم 710 هزار و 560 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد 123 واحدی به رقم 26 هزار و 396 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش 852 واحد به سطح 128 هزار و 537 واحد رسید. 

ورود سرمایه به بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام مثبت شد و 89 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.  

امروز نماد وتجارت بیشترین ورود را داشت که ارزش آن 89 میلیارد تومان بود. پس از بانک تجارت، نمادهای گلدیرا، شستا، اخابر و ثفارس بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای سامان، فملی و تاپیکو اختصاص داشت.

بورس

نمادهای شاخص‌ساز بورس و فرابورس

امروز نمادهای اخابر، وتجارت و فارس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل پارسان، وتوصا و شستا از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا و هرمز بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای زاگرس، خدیزل و ساوه بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شهر بیشترین تراکنش را داشت و شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز بمولد، فن افزار و نیان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 13 هزار و 649 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 807 میلیارد تومان بود که 21 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 8 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 605 میلیارد تومان رسید. 

بورس

در معاملات امروز نماد وتجارت بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 182 میلیارد تومان بود. 

پس از وتجارت، شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثشاهد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خگستر و خزامیا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد یک میلیارد و 91 میلیون و 474 هزار و 685 سهم در صدر قرار گرفته است. وتجارت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به دی تعلق داشت. دو نماد خودرو و وبصادر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

رشد صف‌های خرید

در معاملات چهارشنبه، 82 نماد صف خرید داشتند و 49 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 30 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 369 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 2 درصدی به 405 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس