به گزارش اکوایران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با افت 17 هزار واحدی همراه شد و عدد شاخص همچنان در محدوده 2.1 میلیون واحدی و با کمترین ارزش معاملاتی به پایان رسید. ارزش معاملات در بازار بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری به رقم 2 هزار و 799 میلیارد تومان رسید. این در حالی است که حداقل می‌تواند گفت ارزش معاملات به طور میانگین در هفته گذشته کمی بیشتر از این مقدار بوده است. روند کاهش ارزش معاملات از روزهای پایانی فصل بهار سال جاری آغاز شده است و این کاهش در این روزها به اوج خود رسیده است.

 گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها یکی پس از دیگری روی سامانه کدال قرار می‌گیرد و به نظر می رشد اهالی بازار سرمایه تا پایان گزارش‌های منتشر شده برای شهریور ماه دست به خرید نزنند و پیش بینی اهالی بازار سرمایه این است که این رویه بی رمقی در بازار ممکن است تا چند روز آینده که تمامی گزارش‌های فروش ماهانه شرکت‌ها روی سامانه کدال قرار می‌گیرد طول بکشد.

 در صورتی که گزارش‌های شش ماهه خوبی نیز توسط شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر شود بازار می‌تواند واکنش نسبتاً خوب و مناسبی را به این نوع از گزارش‌ها نشان دهد چرا که گزارش‌های خود در جایی خوبی (سطوح حمایتی تکنیکال) به بازار سرمایه منتقل خواهد شد.

 به گزارش ایسنا در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۱ هزار و ۱۸۱ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۳۷ هزار و ۴۳۷ تومان رسیده است. قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۳ هزار و ۸۵۵ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۳۹ هزار و ۸۶۸ تومان رسیده است.

 همچنین ایسنا خبری دیگری از بانک مرکزی منتشر کرده است و اعلام کرده که مدیر روابط‌عمومی بانک مرکزی در خصوص منابع ارزی آزاد شده از کره جنوبی اعلام کرده است که این رقم معادل 5 میلیارد و 573 میلیون و 492 هزار یورو بوده و در حساب شش بانک ایرانی در قطر فعال است. طبق تأکید رئیس‌کل بانک مرکزی کلیه منابع مربوطه جزو ذخایر ارزی بانک مرکزی و پشتوانه ریال هستند و بنا به مصالح ملی و در جهت تقویت ریال استفاده می‌شود.

 همچنین احسان خاندوزی - وزیر اقتصاد پس از دیدار با محمد معیط وزیر دارایی مصر در صفحه شخصی خود نوشت که با همتای مصری دیدار و گفتگوی سازنده‌ای داشتم و بر تشکیل کمیته برای پروژه‌های مشترک توافق کردیم. افزایش سرمایه بانک ایران و مصر هم به‌زودی رخ می‌دهد. امیدوارم انجام این دیدار پس از سال‌ها و استقبال گرم ایشان، به احیای همکاری‌ها و سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت کمک کند.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران:

 شاخص کل بورس اورق بهادار تهران امروز را نیز با افت به پایان برد تا طلسم منفی‌های بازار همچنان ادامه دار باشد و شاخص کل از محدوده 2.1 میلیون واحدی دل نکند.

 می‌توان گفت افت منفی امروز نسبت به چند روز گذشته و هفته پیش جز بیشترین منفی‌ها و کندل‌های منفی بزرگ شاخص کل بورس تهران بوده است. شاخص همچنان بالاتر از میانگین 55 روزه خود قرار گرفته است و از نظر اهالی تکنیکالیست بازار این موضوع نشانه‌ای از قرار گرفتن شاخص در مسیر صعودی است و این افت‌ها جز نوسان بازار می‌دانند. اما میزان ارزش معاملات برای این گروه همچون سایر گروه‌های تحلیلی بسیار نگران کننده است. بازاری که این ارقام برای ارزش معاملاتی‌اش رقم بخورد جای نگرانی دارد و همچنان مسئولان سازمان بورس در سکوت تنها از ورای میزهای مدیرتی خود نظاره بازار هستند و روزگار می‌گذرانند.

کل