به گزارش اکوایران، افزایش انتظارات تورمی ظرف روزهای پایانی سال 1402 به رونق دوچندان رینگ شمش فولاد انجامید به نحوی که ظرف هفته جاری منتهی به روز جمعه هجدهم اسفند بالغ بر 160 هزار تن شمش فولاد 3SP و 5SP از رینگ صنعتی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

92 درصد فولاد معامله شد

ظرف هفته جاری منتهی به روز جمعه هجدهم اسفند ماه بالغ بر 174 هزار تن شمش فولاد با قیمت پایه‌ای در بازه 19 هزار و 700 تومان تا 20 هزار و 980 تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه شد. کف و سقف قیمت پایه متاثر از فروش‌های بیش از 50 درصدی شمش فولاد در هفته‌های قبل افزایش داشت.

برای این میزان شمش فولاد عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس کالا، در بازه زمانی اعلامی تقاضایی بالغ بر 313 هزار تن به ثبت رسید که در نهایت فروش 160 هزار تن شمش فولاد از این بازار با میانگین قیمت 21 هزار و 156 تومان به ازای هر کیلوگرم از این محصول انجامید. به این ترتیب استقبال خوب از رینگ شمش فولاد باعث شد تا 92 درصد محصول عرضه شده در این بازار با میانگین نرخ 21 هزار و 156 تومان معامله شود. این رقم بیشترین نرخ فروش شمش فولاد این بازار پس از نیمه خرداد ماه امسال بود.

صعود نرخ ارز به کانال قیمتی 60 هزار تومان ظرف هفته جاری باعث رونق دوچندان رینگ شمش فولاد در میانه ماه پایانی سال شد؛ نوردکاران با واهمه از گرانی بیشتر بهای مواد اولیه مواجه هستند و این موضوع باعث می‌شود تا بر حجم خرید مواد اولیه خود بیفزایند و رینگ شمش فولاد با رونق تورمی مواجه شود.