به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات حوالی 9 هزار میلیارد تومانی ثبت شد و ارزش بازار نیز روی عدد 7 هزار و 960 هزار میلیارد تومانی قرار گرفت. شاخص کل هم با افت و خیزهایی نه چندان جدی در طول روز در محدوده 2 میلیون و 300 هزار واحدی قرار گرفت.

گروه خودرویی ارزش معاملاتی بیش از 413 میلیارد تومانی را به خود گرفت و همچنان در صدر برترین گروه ها از نظر ارزش معاملاتی است همچنین گروه فلزات اساسی ارزش معاملاتی بیش از 274 میلیارد تومانی را در روز چهارشنبه به خود گرفت تا جایگاه دوم را از آن خود کند.

اما احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اعلام کرده است که 110 هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی وصول کردیم و در لیست بدهکاران بانکی اتفاق جدیدی که رخ داده و آن توجه به ابربدهکاران مالیاتی است که سال گذشته ١١٠ هزار میلیارد تومان فقط از ابربدهکاران مالیاتی وصول کردیم. شرکت‌های خود بانک‌ها هم معوقاتی داشتند و برنامه دولت این است که به ابر‌بدهکاران مالیاتی فشار وارد کند.

اما در مراسمی به طور رسمی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به هلدینگ فارس و بانک‌های مشخص شده واگذار گردید و در حاشیه این مراسم وزیر اقتصاد عنوان کرده است که امیداریم حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها که می‌تواند منجر به درآمدهای پایدار دو باشگاه شود به سرانجام برسانیم و دغدغه میلیون‌ها هوادار این دو باشگاه برطرف شود.

بعد از افزایش قیمت فروش محصولات در نماد پکویر، حالا شرکت ایران تایر هم در کدال اطلاعیه افزایش نرخ فروش محصولات خود را مطرح کرده است.

اما مهمترین خبر در انتهای هفته گذشته برای بازار سرمایه موضوع معافیت مالیاتی معاملات بورسی بود و معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد. گفته می‌شود که نمایندگان مجلس در اصلاح قانون مالیات بر عایدی سرمایه که از سوی شورای نگهبان رد شده بود، بورس را از مالیات بر عایدی سرمایه معاف کردند. طبق این مصوبه مقرر شد عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی و صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات نخواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم در خصوص تعطیلی پایان هفته این طور عنوان کرده که به نظر می‌رسد آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان انجام دادند بر مبنای تعطیلی روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلی روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

گمرک نیز 100 شرکت نخست وارد کنند در سال 1402 را مشخص کرده است. طبق آمار منتشر شده از سوی گمرک ایران، مجموع واردات کشور در سال 1402 برابر با 66.2 میلیارد دلار بوده است. از این میزان 24 میلیارد دلار به واردات 100 واردکننده اول اختصاص دارد. حجم واردات این واردکنندگان نیز 21 میلیون و 779 هزار تن برآورد شده است. مجموع واردات کشور در سال گذشته 39 میلیون تن بوده است.

براساس اعلام گمرک ایران، شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب آهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر لیست 100 واردکننده برتر 1402 قرار دارند.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

شاخص کل بورس  اوراق بهادار تهران در روز چهارشنبه با افت و خیزهای نه چندان قوی نهایتا با حدود 900 واحد مثبت کار را تمام کرد تا بازار بورس تهران همچنان قفل در محدوه 2.3 میلیون واحدی قرار گرفته باشد.

از منظر تکنیکالی شاخص کل در محدوده های سقف کانال صعودی خود قرار دارد و برای عبور از این محدوده به یک کندل قوی صعودی (از منظر تکنیکالی صرفا) به همراه ارزش خوب معاملاتی نیاز دارد تا بازار و شاخص کل به اعداد و ارقام بالاتر برسد.

کل