به گزارش اکوایران؛ تخلف‌های صورت گرفته برای عرضه کالای اساسی موجب شده عرضه کالای اساسی از برخی استان‌ها به هدف نرسد و شاهد عرضه زیر پوست بازار باشیم. در این خصوص مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از کشف عرضه خارج از شبکه بیش از یک تن کالای اساسی تنظیم بازار در سطح استان خبر داد. پیش از این هم اخبار این ‌چنینی در سایر استان‌ها منتشر شده بود که نشان می‌داد برخی افراد سود جو با دپو کالا اقدام به عرضه این کالاها با قیمت بالاتر از مصوب می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، منصور عدل گفت: طی بازرسی‌های انجام شده از فروشگاه‌های سطح استان در یک ماه گذشته بیش از یک تن کالای اساسی برنج و شکر تنظیم بازار که با هدف سودجویی وبا قیمت بالاتر از مصوب به فروش می‌رسید کشف و تشکیل پرونده شد.

وی ادامه داد: با پیگیری موضوع و استعلام از سامانه‌های مربوطه علاوه بر شناسایی متخلفان زنجیره‌های قبلی نیز شناسایی و اعمال قانون شدند.

وی تأکید کرد فروش کالاهای اساسی تنظیم بازار از طریق مباشرین معرفی شده امکان پذیر است و هرگونه سو استفاده و فروش خارج از شبکه مشمول جرایم سنگین خواهد بود.