هفت ماه پیش (۲۸ خرداد) بود که حسین سلاح‌ورزی با اکثر آرا بر کرسی ریاست نشست، اما این انتخاب از ابتدا با مخالفت‌هایی روبرو شد و پس از ابطال انتخابات از سوی شورای عالی نظارت، امروز شاهد برگزاری انتخابات میان دوره‌ای بودیم.

هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست فوق‌العاده امروز در محل اتاق ایران حاضر شدند تا از میان ۲۱ نامزد ریاست، سکان‌دار جدید پارلمان بخش خصوصی را انتخاب کنند. از میان ۲۱ نامزد مورد تایید امروز ۷ نامزد «محسن بهرامی‌ارض‌اقدس»، «صمد حسن‌زاده»، «احد عظیم‌زاده»، «مجتبی غیابی»، «فرج‌الله معماری»، «عبدالله مهاجر دارابی» و «جعفر نیکزاد» به عنوان نامزدهای نهایی اعلام آمادگی کردند و در نهایت از میان این افراد «صمد حسن‌زاده» با کسب ۲۰۸ رای به عنوان رئیس جدید اتاق ایران انتخاب شد.

به دنبال اعلام نتایج نهایی، انتخاب نائب رئیس سوم به جای صمد حسن زاده در دستور کار نشست قرار گرفت.

برای جایگاه نایب‌رئیس سوم دوره دهم اتاق ایران، «خورشید گزدرازی»، «علی‌اکبر عبدالملکی»، «محمود تولایی»، «حسین پیرموذن» و «محسن بهرامی‌ ارض‌اقدس» اعلام نامزدی کردند و بعد از پایان مهلت معرفی، محسن بهرامی‌ ارض‌ اقدس از نامزدی در این انتخابات انصراف داد.

در این انتخابات از مجموع ۴۱۲ نفر حاضر در جلسه، ۳۴۵ نفر، تعرفه دریافت کردند و در نتیجه شمارش آرای مربوط به انتخاب نائب رئیس سوم اتاق ایران، «حسین پیرموذن» با کسب ۱۶۸ رای برای این جایگاه انتخاب شد.

در این ویدیو مروری کوتاه بر سخنان مطرح شده در انتخابات کرده ایم.