به گزارش اکوایران، مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگویی با صدا و سیما اعلام کرد: امسال در تامین کالا‌های اساسی به ویژه مرغ، شکر، گوشت قرمز و حبوبات در شرایط خوبی هستیم.

امرالهی اعلام کرد که قیمت کالا‌های اساسی هیچ تغییری نداشته و قیمت‌ها طبق ابلاغیه ۲۷ آذر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعمال می‌شود.

او با اشاره به برنامه نظارت بر بازار که از ابتدای اسفند ماه آغاز و تا پایان فروردین سال آتی ادامه دارد؛ گفت: از روز شنبه هفته جاری طرح تشدید نظارت بر کالا‌های ویژه ماه رمضان را در دستور کار قرار داده‌ایم که شامل حبوبات، برنج، خرما و شکر است.

او افزود:  ما در طرح ویژه نظارتی در گلوگاه‌های تامین کالا مانند انبارها، شرکت‌های وارد کننده، تولیدکنندگان و سردخانه‌ها نظارت و بازرسی را انجام می‌دهیم. درضمن ما در تمام ایام نوروز و ماه رمضان در خدمت مردم هستیم و ثبت شکایات از طریق سامانه ۱۲۴ را بررسی و با متخلفان برخورد می‌کنیم.

طبق اعلام وزارت جهادکشاورزی، حدود ۱۵ هزار فقره بازرسی از ابتدای اسفند انجام شده که در منشا تامین و مراکز تولیدی انجام و حدود ۱۳۰۰ پرونده تخلف در این ایام ثبت و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.