به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگ - به گفته یک منبع آگاه، شرکت مایکروسافت در حال آماده شدن برای اضافه‌کردن چت‌جی‌پی‌تی به موتور جستجوی بینگ است تا کاربران رقیبش گوگل را جذب کند.

این فرد که نمی‌خواست نامش فاش شود با صحبت در مورد طرح محرمانه محصول که همچنان در فرآیند است گفت: مایکروسافت امیدوار است که پاسخ‌های هم‌سیاق و محاوره‌ای به پرسش‌های کاربران، آن‌ها را جذب کند.

وی افزود: که شرکت مستقر در ردموند واشنگتن ممکن است این ویژگی جدید را در چند ماه آینده ارائه کند، اما هنوز مشغول ارزیابی دقت چت‌بات و سرعت گنجاندن آن در موتور جستجو است. نسخه اولیه ممکن است در قالب یک نسخه آزمایشی محدود برای گروه کوچکی از کاربران منتشر شود.

شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت که موتور جستجوگر بینگ آن کوچک‌تر از موتور گوگل است، چندین ماه است که چت‌جی‌پی‌تی را ارزیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید: انقلاب هوش مصنوعی؛ تشخیص سخت انسان از کامپیوتر

اوپن‌ای‌آی، یک دفتر تحقیقات هوش مصنوعی است به کمک سرمایه‌گذاری یک میلیاردی مایکروسافت، چت‌جی‌پی‌تی را برای آزمایش اولیه در ماه نوامبر برای کاربران به صورت عمومی منتشر کرد. توانایی این چت‌بات در ارائه همه چیز، از دستورالعمل‌های تهیه نوشیدنی گرفته نگارش مقاله، موجب شده در کانون توجهات قرار گیرد. در حالی که این سرویس هوش مصنوعی گاهی اوقات با اطمینان خاطر اطلاعات نادرستی ارائه می‌دهد، برخی از تحلیلگران و کارشناسان می‌گویند که توانایی آن در خلاصه‌کردن داده‌های عمومی در دسترس می‌تواند آن را جایگزین معتبری برای جستجوی گوگل کند.

سام آلتمن، مدیر اجرایی دفتر اوپن‌ای‌آی، ماه گذشته در توییتی درباره چت‌جی‌پی‌تی گفت: که اتکاکردن به آن در مسائل مهم، اشتباه است.

ماه گذشته، کارمندان گوگل از ساندار پیچای، مدیرعامل و جف دین، رئیس تحقیقات هوش مصنوعی درباره تهدید چت‌بات برای گوگل پرسیدند. بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، گوگل روی فناوری مشابهی کار می‌کند. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، هرگونه اشتباه یا خطا با خطر از دست‌دادن اعتبار مواجه است. به گزارش نیویورک‌تایمز، پیچای و مدیریت گوگل از آن زمان تیم‌هایی از محققان را برای پاسخ به موقعیت چت‌جی‌پی‌تی را تشکیل داده و اعلام وضعیت قرمز کرده‌اند.

مایکروسافت از پاسخ‌دادن خودداری کرد و اوپن‌ای‌آی نیز به درخواست اظهارنظر جوابی نداد.