به گزارش اکوایران به نقل از رویترز، ماسک در هفته‌های اخیر سراغ گروهی از پژوهشگران هوش مصنوعی رفته است تا در صورت توافق، آزمایشگاه تحقیقاتی جدیدی به‌منظور توسعه رقیب ChatGPT احداث کند. ChatGPT چت‌بات معروف شرکت OpenAI است که به هر سؤالی پاسخ می‌دهد و توانایی کدنویسی هم دارد.

چت جی پی تی از جمله چت بات‌هایی است که با استقبال گسترده‌ای در سراسر دنیا مواجه شده.

ماسک برای عملی کردن این موضوع به سراغ «ایگور بابوشکین»رفته و ایده تشکیل تیم تحقیقاتی را با او مطرح کرده است. بابوشکین محقق حوزه هوش مصنوعی است که سابقه کار روی دیپ مایند و پروژه هوش مصنوعی شکرت آلفابت را دارد.

طی چند وقت اخیر، شرکت‌ بزرگ چینی بایدو، «ارنی بات»  را معرفی کرد و شنیده‌ها حاکی از این است، علی بابا، غول حوزه تجارت الکترونیک هم به دنبال ساخت رقیبی برای چت جی‌پی‌تی است. در این میان متا نیز با هوش مصنوعی LLaMA وارد دنیای چت‌بات‌ها شد.

حالا باید منتظر ماند و دید در نهایت عزم ایلان ماسک برای معرفی رقیب چت جی‌پی‌تی به بازار چه نتیجه‌ای را در پی خواهد داشت.

جالب است بدانید ایلان ماسک یکی از بنیان‌گذاران شرکت OpenAI، توسعه‌دهنده چت جی پی تی به‌حساب می‌آید. ماسک که در سال ۲۰۱۵ به‌همراه سم آلتمن، OpenAI را به‌عنوان استارتاپی خصوصی بنیان‌گذاری کرد و درنهایت در سال ۲۰۱۸ از تیم هیئت‌مدیره‌ی این استارتاپ جدا شد.

ماسک بارها از سیاست‌های جدید OpenAI انتقاد کرده است، چت جی‌پی‌تی را ترسناک می‌داند و می‌گوید فاصله‌ی زیادی تا دوران هوش‌های مصنوعی که به‌طرز خطرناکی قدرتمند هستند نداریم.

درحال حاضر توافق میان بابوشکین و ماسک در حاله‌ای از ابهام است و این پروژه در مراحل اولیه به‌سر می‌برد و تا به اینجا هیچ برنامه‌ای برای توسعه محصولی مشخص به‌میان نیامده است.