به گزارش اکوایران، شرکت مایکروسافت در حال خلاص‌شدن از لیست انتظار آزمایش سرویس جستجو و چت بینگ (Bing) مبتنی بر هوش مصنوعی اوپن‌اِی‌آی (OpenAI) است و ویژگی‌هایی مانند امکان درخواست و ارسال تصاویر را برای حفظ جایگاه خود در این بازار خواهد افزود.

برای مثال، کاربران می‌توانند یک تصویر، مانند خرس عروسکی را جستجو کنند و از بینگ بپرسند «چگونه این را بسازم؟» سپس ابزار هوش مصنوعی آموزش قلاب‌بافی و انواع دیگر صنایع‌دستی را پیشنهاد می‌کند. به گزارش پایگاه بلومبرگ، یوسف مهدی - معاون مایکروسافت - در مصاحبه‌ای گفت که ویژگی جستجوی بصری در هفته‌ها یا ماه‌های آینده در دسترس خواهد بود. این سرویس از سیستم جی‌پی‌تی ۴ (GPT-4) استفاده می‌کند که ویژگی‌های چندوجهی برای ترکیب متن و تصاویر را امکان‌پذیر می‌کند. با اینکه اوپن‌اِی‌آی این ویژگی را در ماه مارس معرفی کرد، تاکنون نمونه‌های کمی به نمایش گذاشته شده است.

مهدی گفت: سایر ویژگی‌های جدید بینگ زودتر ارائه می‌شوند؛ مانند امکان استفاده از سرویس‌های شخص ثالث مانند اوپن‌تَیبِل (OpenTable) و وولف‌رَم آلفا (Wolfram Alpha) از طریق چت بینگ و دریافت پاسخ‌هایی که شامل ویدئو و نمودار است.

در ماه فوریه، مایکروسافت با پرده‌برداری از نسخه کاملاً جدید بینگ که با چت‌جی‌پی‌تی اوپن‌اِی‌آی ترکیب شده بود، بازار موتور جستجو را زیرورو کرد و امکان رقابت مجدد در بازاری که سال‌ها تحت سلطه گوگل بود را ایجاد کرد. به گفته مهدی، نرم‌افزار جدید در ۹۰ روز گذشته میزبان نیم میلیارد جلسه چت بوده است. این اقدام گوگل را وادار کرد تا ابزارهای هوش مصنوعی بارْد (Bard) را معرفی کند. ابزاری که گوگل تا قبل معرفی چت‌جی‌پی‌تی توسط مایکروسافت، پشت درهای بسته نگه داشته بود.

حدود ۷۰ درصد افرادی که از چت استفاده می‌کنند، برای کارهای مرتبط با جستجو به سراغ آن رفته، و مایکروسافت دریافته که این مشتریان جستجوهای بسیار بیشتری نیز انجام خواهند داد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در ماه گذشته گفت که نصب اپلیکیشن بینگ از زمان تجهیز آن به هوش مصنوعی، چهار برابر شده است و سهم بینگ در بازار ایالات متحده در این سه‌ماهه افزایش یافته است. این تلاش‌ها بخشی از تغییر بزرگ مایکروسافت برای استفاده از سرمایه‌گذاری گسترده خود در اوپن‌ای‌آی و سرریزکردن هوش مصنوعی به تمام محصولات اصلی است.

ویژگی‌های جدید جستجوی بصری چالش گسترده‌ای را برای تیم هوش مصنوعی مایکروسافت ایجاد می‌کند که تلاش دارد محتوای مغرضانه، ناراحت‌کننده یا نامناسب را پالایش کند. مایکروسافت می‌گوید که پیشرفت داشته اما همچنان روی مسئله اطلاعات و پاسخ‌های نادرست و ناقص کار می‌کند. مهدی گفت یکی از دلایلی که ویژگی‌های بصری هنوز در دسترس نیست این است که می‌خواهیم از امنیت آن مطمئن شویم.

مهدی گفت: چیزهای زیادی برای بررسی فناوری‌ها و برنامه‌ها وجود دارد. آیا مضر است؟ آیا شفاف است؟ آیا فراگیر است؟ تعصب ندارد؟ ما همین کار را در مورد تصاویر انجام خواهیم داد؛ اما افزودن چند ویژگی چندوجهی، پیچیدگی آن را بیشتر می‌کند.

همچنین توانایی پیشرفته‌تری برای خلاصه‌سازی اسناد طولانی به بینگ افزوده خواهد شد. مایکروسافت در حال بهبود عملکرد تاریخچه چت است و در نظر دارد تا تاریخچه جستجوی کاربران به زودی در نوار کناری مرورگر در دسترس باشد. کاربران می‌توانند به مکالمات قبلی برگردند و از جایی که گفتگو را ترک کردند، ادامه دهند.