نجار اعرابی معتقد است که هوش مصنوعی یک ابزار جدی برای چابک شدن و همچنین ابزاری مهم برای تغییر و خلق سیستم متناسب با شرایط روز در هر حوزه کسب‌وکاری و بنگاهی و مواجه با مسائل اقتصادی کلان است.

نیلی با اشاره به دغدغه‌هایی که درخصوص استفاده از داده‌ها وجود دارد، تصریح می‌کند که از نگاه حمکران و از نگاه کسی که داده‌ها را در اختیار دارد، این نگرانی و ترس وجود دارد که ترکیب این داده‌‌ها برای استفاده از هوش مصنوعی با چالش‌های امنیتی، اخلاقی و اقتصادی مواجه است و این سوال را مطرح می‌کند که آیا ما آمادگی این را داریم که با تکنولوژی‌های موجود هوش مصنوعی بتوانیم این چالش‌ها را کاهش دهیم؟

در این برنامه تجار اعرابی تاکید می‌کند که مدل‌های جدید هوش مصنوعی در دنیا در حال توسعه است و ایران نیز هرچه سریع‌تر باید به این سمت حرکت و مدل اقتصادی استفاده از آن را طراحی کند. این رویکرد باعث می شود تا هم حکمرانی داده بهتری ایجاد شود و هم حکمرانی متکی بر داده را در کشور توسعه دهیم تا ارزش افزوده بیشتری از طریق این داده‌ها خلق شود.

ایجاد تغییر در مدل‌های آموزشی نیروی انسانی برای استفاده از هوش مصنوعی از دیگر مباحثی بود که در این میزگرد مورد بحث قرار گرفت.

برای تماس با شرکت مشاوره مدیریت رهنمان و حضور در رویدادها و همایش‌های آن می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۷۶۷ تماس بگیرید.