به گزارش اکوایران، شرکت خدمات مالی گلدمن ساکس واقع در آمریکا تخمین‌های بلندمدت برای رشد اقتصادی آمریکا و دیگر اقتصادهای بزرگ جهان را افزایش داده است، چراکه هوش مصنوعی مولد باعث تقویت بهره‌وری در یک دهه آینده خواهد شد.

به نوشته بلومبرگ، این شرکت آمریکایی مشهور اعلام کرده آمریکا در زمینه بهره بردن از هوش مصنوعی پیشتاز خواهد بود و همین اتفاق باعث می‌شود تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2027 میلادی،‌ 0/1 درصد افزایش پیدا کند و این میزان در سال 2034 به 0/4 درصد می‌رسد.

تأثیر هوش مصنوعی بر پیش‌بینی گلدمن ساکس از رشد اقتصادی آمریکا تأثیرگذار بوده و این شرکت اعلام کرده گسترش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال 2027 به 2 درصد افزایش می‌یابد و این میزان در سال 2034 به 2/3 درصد می‌رسد.

تأثیر هوش مصنوعی بر منطقه یورو از سال 2028 نمایان خواهد شد و رشد اقتصادی ناشی از به کارگیری هوش مصنوعی مولد در این منطقه،‌ باعث افزایش 0/1 درصدی تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سال 2028 و افزایش 0/3 درصدی تا سال 2034 خواهد شد.

در این میان، چین با رشد متوسطی خواهد داشت. طبق پیش‌بینی‌ها، هوش مصنوعی باعث افزایش 0/2 درصد رشد اقتصادی چین تا سال 2034 می‌شود و رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را به 3/2 درصد افزایش خواهد داد. ژاپن نیز تا سال 2033 از هوش مصنوعی سود خواهد برد و رشد اقتصادی این کشور با افزایش 0/3 درصدی به 0/9 درصد خواهد رسید.

اقتصاددان‌های گلدمن اعلام کرده‌اند منافع اقتصادی هوش مصنوعی با افزایش بهره‌وری مرتبط است، چراکه این فناوری انجام وظایف آسان اما وقت‌گیر را بر عهده می‌گیرد و همین امر باعث می‌شود کارمندان زمان بیشتری برای انجام کار مفیدتر و خلاقانه‌تر داشته باشند.

طبق این گزارش‌، هوش مصنوعی مولد می‌تواند در بازار اقتصادهای توسعه‌یافته مانند آمریکا، ‌25 درصد وظایف را انجام دهد و این میزان در بازارهای نوظهور به 20 درصد خواهد رسید.

تیم اقتصادی شرکت گلدمن خاطرنشان کرد هوش مصنوعی هنوز فاصله زیادی با تأثیرگذاری انقلاب صنعتی دهه 1800 یا استفاده از الکتریسیته در اوایل دهه 1900 دارد.