به گزارش اکوایران، صندوق بین‌المللی پول مدعی شده که هوش مصنوعی منجر به از دست رفتن مشاغل می‌شود و در عین حال، به افزایش بهره‌وری هم کمک می‌کند.

مقوله هوش مصنوعی به یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل در دنیای امروز تبدیل شده است. بسیاری از افراد معتقدند که دولت‌ها باید قوانین و مقرراتی را در این زمینه تعیین کنند.

استفاده از چت جی‌پی‌تی از سال گذشته رواج پیدا کرد. همین مسئله باعث شد که هوش مصنوعی بیش از همیشه مورد توجه همگان قرار بگیرد.

نشریه اکونومیست به تازگی در گزارشی مدعی شده که هوش مصنوعی بیشتر مورد استقبال شرکت‌های فناوری نظیر متا و مایکروسافت واقع شده و خارج از دنیای فناوری، طرفداری ندارد. براساس این گزارش، سایر شرکت‌ها قرار نیست روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کنند.

با این حال، صندوق بین‌المللی معتقد است که هوش مصنوعی رشد می‌کند و در مسیر رشد خود منجر به از بین رفتن مشاغل زیادی خواهد شد.

براساس این گزارش، عمده مشاغل در کشورهای توسعه‌یافته از دست می‌روند. اما در عین‌حال، شکاف میان کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته به دلیل استفاده از هوش مصنوعی بیشتر می‌شود.

کشورهای در حال توسعه به دلایل مختلفی که در ویدیوی بالا گفته شده، نمی‌توانند از هوش مصنوعی بهره کافی را ببرند در حالی‌که کشورهای توسعه‌یافته به کمک هوش مصنوعی به رشد چندبرابری دست پیدا کنند و فاصله خود را با کشورهای فقیر بیشتر می‌کنند.

افزایش شکاف و نابرابری جزو مسائلی است که صندوق بین‌المللی پول و سایر نهادهای بین‌المللی را در زمینه کاربرد هوش مصنوعی نگران می‌کند.

در ویدیوی بالا توضیح داده‌ایم که چه مسئله‌ای باعث می‌شود هوش مصنوعی در کشورهایی با درآمد بالا به شکوفایی کمک کند اما در کشورهای کم‌درآمد، درخششی نداشته باشد.