به گزارش اکوایران، شرکت مطرح تسلا که در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی فعالیت دارد، برنامه خود برای ساخت یک خودروی مقرون‌به‌صرفه موسوم به تسلا «مدل 2» را لغو کرده است.

به نوشته رویترز، این تصمیم نشان‌دهنده رها کردن یک هدف چندین ساله است که ایلان ماسک -مدیرعامل تسلا- آن را به عنوان مأموریت اصلی این شرکت اعلام کرده بود. در واقع تسلا قصد داشت در ابتدا به تولید مدل‌های لوکس خود بپردازد و سپس با استفاده از سود آن، تولید انبوه یک خودروی برقی ارزان‌قیمت را آغاز کند.

ایلان ماسک از سال 2006 قول ساخت تسلا مدل 2 را داده بود و حتی در ماه ژانویه نیز به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که شرکتش قصد دارد از نیمه دوم سال 2025 در کارخانه تگزاس به تولید مدل‌های مقرون‌به‌صرفه اقدام کند.

قیمت ارزان‌ترین مدل تسلا در آمریکا حدود 39 هزار دلار است. قرار بود خودروی ارزان‌قیمت تسلا که اکنون تولید آن کنسل شده است، حدود 25 هزار دلار باشد.

به دنبال گزارش رویترز در خصوص لغو تولید این خودروی ارزان، سهام شرکت تسلا بیش از 6 درصد افت کرد. سهام این شرکت در روز جمعه (17 فروردین) نیز بیش از 3 درصد پایین‌تر بود.

چرخش تسلا از برنامه‌ خود برای تولید خودروی ارزان در زمانی رخ داده که این شرکت با یک رقابت شدید از سوی تولیدکنندگان خودروهای چینی روبه‌رو شده است. در واقع سیل خودروهای الکتریکی چینی به بازارهای جهانی باعث شده مصرف‌کنندگان بتوانند با 10 هزار دلار، یک خودروی برقی خریداری کنند.