روبوتاکسی، محصول جدید تسلا، که به سیستم رانندگی کاملا خودران مجهز است.

به گزارش اکوایران، تسلا در رویداد «ما، ربات» که در استودیوی برادران وارنر دیسکوری در کالیفرنیا برگزار شد، از نمونه‌های اولیه تاکسی‌های خودران خود، از جمله «روبوتاکسی» و «روبو وَن» (Robovan)، یک وسیله نقلیه عمومی آینده‌گرایانه، رونمایی کرد.  

به نوشته بلومبرگ، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از روبوتاکسی که یک وسیله نقلیه شیک و آینده‌گرایانه و بدون فرمان و پدال است با تاریخ شروع تولید احتمالی در سال 2026 رونمایی کرد. او همچنین از روبو ون که می‌تواند به جابه‌جایی 20 نفر بپردازد، به همراه نسخه‌های به‌روز شده از ربات انسان‌نمای تسلا موسوم به آپتیموس رونمایی کرد.

ماسک اعلام کرده پیشرفت تسلا در تولید خودروهای خودران به سطح رسیده که خودروهای این شرکت از دخالت عامل انسانی در فرآیند رانندگی،‌ بی‌نیاز شده‌اند.

ماسک هزینه عملیاتی متوسط روبوتاکسی را که احتمالا کمتر از 30 هزار دلار قیمت داشته باشد، تنها 0/20 دلار در هر مایل تخمین زده است. این خودروی خودران، برای حرکت به دوربین‌ها و هوش مصنوعی متکی خواهد بود.

در این رویداد، ماسک همچنین اعلام کرد که تسلا قصد دارد سال آینده میلادی با استفاده از تسلا مدل 3 و مدل Y، رانندگی خودران کامل (FSD) بدون نظارت را در تگزاس و کالیفرنیا آغاز کند.

ezgif.com-webp-to-jpg-converter (15)

دیگر محصول تسلا به نام «روبو ون» که می‌تواند به جابه‌جایی 20 نفر بپردازد.

پیش از این، او اشاره کرده بود که تسلا امیدوار است با رعایت مقررات، تا اوایل سال 2025 خودروهای FSD را راه‌اندازی کند، اگرچه او اذعان کرد که جدول زمانی محصولات شرکتش اغلب بیش از حد خوش‌بینانه بوده است.

تسلا همچنین از نسل جدید ربات انسان‌نمای خود رونمایی کرد. در ماه آوریل، ایلان ماسک اعلام کرده بود ربات انسان‌نمای آپتیموس تا پایان سال 2024 در کارخانه‌های تسلا مستقر خواهد شد.

با این حال، معرفی این محصولات جدید تسلا فاقد جزئیات حیاتی در مورد نحوه گذار این شرکت از سیستم‌های پیشرفته کمک به راننده به خودروهای کاملا خودران بود و همین موضوع باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران شده است.

ایلان ماسک به دلیل کاهش فروش خودروهای الکتریکی قدیمی ساخت تسلا، اکنون در تلاش است تا شرکتش را بیشتر به عنوان یک کمپانی فعال در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک معرفی کند.