به گزارش اکوایران، به نوشته نشنال اینترست، در رمان غرور و تعصب جین آستن، مری بنت، روشنفکرترین از میان پنج دختر آقای بنت، به تمایز بین غرور و خود بزرگ بینی می‌اندیشد. او خاطرنشان می‌کند: «فردی ممکن است بدون خود بزرگ بینی مغرور باشد. غرور بیشتر به نظر ما در مورد خودمان مربوط می‌شود، خود بزرگ بینی به آنچه می‌خواهیم دیگران درباره ما فکر کنند.»

اما وقتی کسی هم مغرور و هم خود بزرگ بین باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ دونالد ترامپ وارد می‌شود. ترامپ در گفتگوی طولانی خود در ایکس با ایلان ماسک کارآفرین، که از جمله مالک اسپیس ایکس است، در هر دو این ویژگی‌ها، یک کلاس استادی ارائه داد. او بی‌سر و ته صحبت می‌کرد و بدون منطق قابل تشخیص در تفکرات خود از موضوعی به موضوع دیگر می‌چرخید. البته اغلب آن‌ها بر عظمت دونالد ترامپ متمرکز بودند، تنها رئیس جمهوری که قادر به تعامل با ولادیمیر پوتین و انبوهی از آدم بدها در سراسر جهان که ظاهراً کشورهای خود را دوست دارند، فقط به شیوه خاص خود.

داستان‌ها آشنا بودند: اگر ترامپ در سال 2020 از آنچه حق او بود محروم نمی‌شد، جهان در وضعیت بسیار بهتری بود. بدون جنگ در اوکراین، بدون جنگ در خاورمیانه، بدون تورم. ماسک، حامی جدید ترامپ، به صراحت می‌گوید: «شما مسیر رفاه هستید. و من فکر می‌کنم کامالا برعکس آن است.» حداقل برای خود ماسک، این ممکن است درست باشد، زیرا ترامپ مایل رفع هرگونه مانع نظارتی است که ممکن است مانع از فعالیت‌های تجاری ماسک شود. به نظر می‌رسد که در صنعت انرژی نیز همین امر صادق است. واشنگتن پست گزارش می دهد که سرمایه‌داران نفتی در تلاش برای برآورده کردن درخواست ترامپ برای کمک مالی یک میلیارد دلاری است.

ترامپ آشکارا مشتاق است که کانون توجهات را از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور دور کرده و به سمت خود بازگرداند. مشکل واقعی که مصاحبه فاش کرد این بود که ترامپ محتوای تازه تمام کرده است. نظرات او به یک آلبوم موسیقی تبدیل شده که برای طرفداران قدیمی جذاب خواهد بود، اما بعید است که افراد تازه را جذب کند. او به محتوای جدید نیاز دارد. اما اگر مصاحبه او ملاک باشد، به نظر می‌رسد که او قادر به درگیر شدن با هیچ مسئله دیگری به جز تأمل در مورد دستاوردهای گذشته خود نیست، همراه با انبوهی از نارضایتی‌ها در مورد انتخابات 2020.

در مقابل، هریس، خودش را به عنوان نامزدی بازاریابی می‌کند که ترامپ زمانی می‌کرد، کسی که می‌توانید با او به تغییر باور داشته باشید. جمعیت حاضر در راهپیمایی‌های او شعار می‌دهند: «ما به عقب برنمی‌گردیم». او به طور پیوسته در نظرسنجی‌ها صعود می‌کند. نظرسنجی فایننشال تایمز نشان می‌دهد که هریس اکنون از نظر اعتماد رای دهندگان در مورد اینکه چه کسی بهتر می‌تواند اقتصاد را هدایت کند، از ترامپ پیشی گرفته است. علاوه بر این، نظرسنجی جدید یو‌اس‌ای تودی نشان می‌دهد که هریس در فلوریدا فاصله کمی با ترامپ دارد - تنها 5 درصد از رئیس‌جمهور سابق عقب‌تر است. بعید به نظر می رسد که حالت نوسان سابق به ستون هریس منتقل شود. همه این‌ها نشان می‌دهد که ترامپ در دریای سیاسی بسیار ناآرامی‌تری نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌کرد، گرفتار است.

حتی در حالی که متحدان ترامپ به او توصیه می‌کنند که روی سیاست‌ها تمرکز کند، او آشکارا حوصله این چیزها را ندارد و همانطور که سخنرانی‌اش در همایش جمهوری‌خواهان نشان داد، ترجیح می‌دهد به توهین‌ها و ناسزاگویی‌ها بپردازد تا در مورد سیاست‌های صنعتی صحبت کند. بنابراین او معتقد بود که هریس «بی کفایت»، «رهبر چپ رادیکال» و «درجه سوم» است. در نقطه‌ای دیگر، او ظاهر او را «زیبا» توصیف کرد، اما به طرز عجیبی ادعا کرد که پرتره او روی جلد تایم شبیه همسرش ملانیا است.