به گزارش اکوایران، فرایند انتخاب معاون کامالا هریس به دو فرماندار رسیده بود؛ یکی که می‌توانست رای پرجمعیت‌ترین ایالت میدان نبرد را به دست آورد، اما ممکن بود که جناح‌های مهم حزب را بیگانه کند، و یک رقیب کمتر شناخته شده با پیشینه مترقی (پراگرسیو) از یک ایالت که معمولاً دموکرات‌ها در آن پیروز می‌شوند.

در پایان هریس، جاش شاپیرو از پنسیلوانیا - یک ایالت با ارزش‌تر سیاسی – را برای تیم والز از مینه‌سوتا دور زد و یک فرماندار مردمی را انتخاب کرد که طعنه‌اش به دونالد ترامپ و جی.دی ونس به عنوان «عجیب و غریب» اکنون به شعار دموکرات‌ها تبدیل شده است.

به نوشته بلومبرگ، انتخاب والز کار بازسازی برگه رای دموکرات‌ها را تکمیل می‌کند و امیدهای این حزب برای شکست دادن ترامپ را روی رای دهندگان مترقی و طبقه کارگر متمرکز می‌کند، که حمایشان از بایدن دچار فرسایش شده بود.

وظیفه والز روشن است: بازگرداندن بلوک‌های دموکرات‌ها که از بایدن دور شده‌اند، و همزمان تقویت پیام حزب در مورد اقتصاد.

پتانسیل والز برای متحد کردن پایگاه حزب و گسترش جذابیت آن بلافاصله با حمایتی که از سناتور مستقل، جو مانچین- که زمانی دموکرات میانه‌رو بود - و الکساندریا اوکاسیو-کورتز، یک لیبرال تندرو دریافت کرد، آشکار شد.

مانچین گفت که والز می‌تواند «وضعیت عادی را به آشفته‌ترین محیط سیاسی» که بسیاری دیده‌اند، بازگرداند. اوکاسیو کورتز گفت که هریس و والز «به طور موثر، فراگیر و جسورانه حکومت خواهند کرد» و افزودن او به برگه رای را «یک تصمیم عالی» خواند.

والز، 60 ساله، یک رویکرد رک و راست از خود نشان داده که به او کمک کرد تا در یک منطقه روستایی با گرایش محافظه‌کارانه، شش دوره در مجلس و دو دوره به عنوان فرماندار انتخاب شود.

تیم والز

اولین حضور کامالا هریس و تیم والز با هم در فیلادلفیا

حامی کارگران

والز از سوی مترقیان و رهبران کارگری سازمان یافته که برای انتخاب او فشار آورده بودند، مورد استقبال قرار گرفت. لیز شولر، رئیس بزرگترین اتحادیه کارگری آمریکا، روز سه‌شنبه از او به‌عنوان «قهرمان کارگری که در حمایت از کارگران تلاش می‌کند» تمجید کرد.

به عنوان فرماندار، والز قانونی را امضا کرد که صبحانه و ناهار رایگان برای دانش‌آموزان ارائه می‌کرد، و مراقبت از کودکان و مرخصی با حقوق خانوادگی و پزشکی را گسترش داد - دستاوردهایی که دموکرات‌ها امیدوارند روی رای‌دهندگانی که از قیمت‌های بالا و نگرانی از شغل و دستمزد به شدت آسیب دیده‌اند، تاثیر بگذارد. با این حال هریس باید برای مقابله با یکی از بزرگ‌ترین نقطه ضعف‌هایش کار بیشتری بکند - ناامیدی رای‌دهندگان از مدیریت بایدن در اقتصاد.

ترامپ هم سعی در جذب کارگران داشته است، تلاشی که جمهوری خواهان به دنبال تقویت آن با رویکرد اقتصادی پوپولیستی ونس بودند. کار والز این است که با پیام ونس مقابله کند.

تعادل برگه رای

والز از فهرست کوتاهی از مقامات منتخب اکثراً سفیدپوست مرد بیرون آمد، که قرار بود تعادل را در یک نامزدی تاریخی ایجاد کند. هریس به دنبال تبدیل شدن به اولین زن سیاه پوست و اولین رئیس جمهور آسیایی-آمریکایی ایالات متحده است.

قبل از ورود به سیاست، والز در گارد ملی ارتش خدمت می‌کرد و به عنوان معلم دبیرستان کار می‌کرد. در مجلس، او تا حد زیادی بر روی ارتش و کهنه سربازان و همچنین مسائل کشاورزان تمرکز کرد – حوزه‌هایی که می‌تواند جایگاه هریس را تقویت کند.

او اغلب یک رویکرد مستقل از خود نشان می‌دهد قبل از اینکه از محدودیت‌های حمل سلاح حمایت کند، از حمایت انجمن ملی تفنگ برخوردار بود.

شاپیرو می‌توانست رای پنسیلوانیا را - که بیشترین آرای کالج انتخاباتی را در بین هفت ایالت میدان نبرد دارد - به دست آورد، اما حمایت او از اسرائیل در جنگش علیه حماس، تهدیدی برای تحریک یک شورش از سوی جناح چپ دموکرات بود.

ونس از هریس به خاطر انتخاب نکردن شاپیرو انتقاد کرد و در مصاحبه‌ای، «یهود ستیزی حامیان او» را مقصر دانست.

جی دی ونس

حملات حزب جمهوری‌خواه

یکی از چالش‌هایی که والز باید بر آن غلبه کند، فقدان شناخته‌ شدگی ملی است. در نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز، تقریباً یک سوم گفتند که او را نمی‌شناسند یا در مورد او نظری ندارند.

جمهوری خواهان از این انتخاب خوشحال شدند، و والز را به عنوان فردی بیش از حد لیبرال مورد حمله قرار دادند و تصاویری از ناآرامی‌های مدنی در ایالت او پس از قتل جورج فلوید را دوباره به نمایش گذاشتند.

ترامپ در گردهمایی ژوئیه در مینه سوتا، والز را ناتوان از کنترل اعتراضات در سال 2020 خواند. ترامپ گفت: «وقتی چهار سال پیش گروه‌های خشن آنارشیست‌ها و غارتگران و مارکسیست‌ها آمدند مینیاپولیس را به آتش کشیدند، به یاد داشته باشید، من نتوانستم فرماندار شما را وادار به عمل کنم.»

ستاد انتخاباتی ترامپ در تلاشی برای تعریف والز، در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه، او را یک «لیبرال افراطی خطرناک» نامید و او را به عنوان «بله قربان گو» برای دستور کار هریس مورد حمله قرار داد.

والز، رئیس انجمن فرمانداران دموکرات، توسط همتایان خود، انجمن فرمانداران جمهوری‌خواه نیز مورد انتقاد قرار گرفت.

سارا کریگ، مدیر اجرایی این انجم در یادداشتی گفت: «سوابق او نشان می‌دهد که او به طور مداوم از لیبرال‌ترین سیاست‌هایی که دموکرات‌ها در سطح ملی ارائه می‌دهند حمایت می‌کند.»

تیم پاولنتی، فرماندار جمهوری‌خواه سابق مینه‌سوتا، گفت که والز می‌تواند فلسفه لیبرال هریس را با سبکی متفاوت ارائه دهد.

پاولنتی گفت: «او مانند برنی سندرز است، اما در لباس شکار».