خودروسازی سایپا به عنوان شرکت مادر پارس خودرو بازداشت سرپرست این خودروسازی را تایید کرد. با تایید سایپا شایعات مطرح شده در ارتباط با بازداشت علیرضا زاهدیان رنگ واقعیت به خود گرفت.

روابط عمومی سایپا در ارتباط با بازداشت سرپرست پارس خودرو طی اطلاعیه شفاف سازی کرد. آن طور که در اطلاعیه این خودروساز آمده است بازداشت زاهدیان ارتباطی به دوره سرپرستی او در پارس خودرو ندارد و دلیل این بازداشت را با فعالیت او در شرکت فولاد نی ریز مرتبط دانسته است. 

زاهدیان حدود دو ماه است که به پارس خودرو آمده و پیش از دریافت حکم سرپرستی این شرکت خودروساز به عنوان قائم مقام اجرایی مدیرعامل پیشین یعنی مصطفی مدبر فعالیت می کرد.

25 اردیبشهت ماه با حکم محمد علی تیموری مدیرعامل سایپا مدبر برکنار شد و زاهدیان به عنوان سرپرست این خودروساز معرفی شد. اما این حکم حدود 10 روز دوام داشت و سوم خرداد سال جاری اخباری از دستگیری زاهدیان توسط یکی از نهادهای نظارتی در فضای مجازی منتشر شد که به با توجه انتشار اطلاعیه سایپا رنگ واقعیت به خود گرفت.

سرپرست پارس خودرو بیش از قبول پست قائم مقام اجرای مدیرعامل پارس خودرو به عنوان مدیرعاملی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، مدیرعامل توسعه صنعت پارس، قائم مقام شرکت مگاموتور، معاون بازرگانی ایساکو، مدیر پروژه ۲۰۶ در ساپکو  به فعالیت مشغول بود او همچنین سابقه حضور در مهرکام پارس را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

با توجه به بازداشت سرپرست پارس خودرو این نگرانی وجود دارد که روند تولید و عرضه این خودروساز با اختلال همراه شود.