سایپایی ها قصد داشتند اعضای خانواده تیبا را در دومین فروش محصولات خود از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه کنند اما به نظر می رسد این اقدام با مخالفت سازمان ملی استاندارد بابت شماره گذاری تیبا روبرو شده است بنابراین به ناچار سایپا دو عضو خانواده تیبا یعنی تیبا صندوقدار و تیبا 2 را از سبد محصولاتی خود در این دور از فروش فوق العاده حذف کرد.  

پیش تر اخباری در ارتباط با جلوگیری سازمان ملی استاندارد بابت شماره گذاری تیبا و سمند منتشر شد. آن طور که کارشناسان سازمان ملی استاندارد اعلام کردند این خودروها به دلیل عیوب پرتکرار امینی نتوانستند مجوز اعتبار ایمنی خود را تمدید کنند.

بعد از انتشار این خبر رایزنی خودروسازان برای کسب مجوزهای لازم برای شماره گذاری سمند و تیبا آغاز شد. از خودروسازی سایپا خبر رسید که این خودروساز قبول کرده تا عیوب مورد نظر سازمان ملی استاندارد را برطرف کند تا بتواند تیباهای فروخته شده را پلاک کرده تا مشتریان این خودروها را از بلاتکلیفی خارج کند.

اطلاعات منتشر شده توسط خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص نشان می دهد این خودروساز حدود 30 هزار دستگاه انواع تیبا را در خطوط تولید و پارکینگ های خود دارد. 15 هزار دستگاه از این خودروها برای مشتریان فاکتور شده بود و اما به دلیل چالش ایمنی امکان شماره گذاری این خودروها وجود نداشت. اظهارات فرزاد غزایی معاون کیفیت سایپا نشان می داد این خودروساز به سازمان ملی استاندارد تعهد داده تا در صورت رفع عیوب تیباها بتواند مجوز شماره گذاری آنها را بگیرد. این مقام مسئول در سایپا ضمن معذرت خواهی از مشتریان تیبا گفته بود که خودروهای آنها هر چه سریعتر رفع عیب شده و به آنها تحویل داده می شود. با توجه به صحبت های معاون کیفیت سایپا به نظر می رسید سایپا قصد داره 15 هزار دستگاه تیبایی که در خط تولید دارد را در دومین مرحله فروش فوق العاده از مسیر سامانه یکپارچه عرضه کند. اما به نظر می رسد تا زمان معرفی سبد محصولاتی خود برای دور جدید فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نتوانسته نظر مسئولان سازمان ملی استاندارد را جلب کند برای همین خانواده تیبا را کنار گذاشت.     

اما بررسی محصولات خودروسازی سایپا در دومین مرحله فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نشان می دهد این خودروساز تنها با پنج محصول در عرضه جدید این سامانه حضور دارد. کوییک R با گیربکس معمولی با قیمت حدود 178 میلیون تومان، کوییک S با قیمت حول و حوش 184 میلیون و 600 هزار تومان، کوییک معمولی با قیمت حدود 168 میلیون تومان، ساینا S با قیمتی حدود 169 میلیون و 800 هزار تومان و شاهین با قیمتی حول و حوش 344 میلیون و 500 هزار تومان محصولاتی است که سایپا از امروز ساعت 17 به مدت سه روز در معرض انتخاب متقاضیان قرار داده است.