به گزارش اکو ایران، اخبار منتشر شده نشان می دهد که فیات 500 مدل 2023 اولین خودروی غیر چینی است که از کمرگ ترخیص شده است. پیش تر ترخیص چانگان CS35 پلاس از کمرگ نهایی شده بود اما این کراس اوور چینی نیز هنوز در بازار آفتابی نشده است.

فیات 500 در سال های پیش از ممنوعیت واردات در این شانس را داشت تا حضور در بازار خودرو را تجربه کند. این خودروی جمع و جور شهری برند فیات در بازار ایران با استقبال مشتاقان این مدل روبرو شد. البته البته بررسی بازار خودرو نشان می دهد خودروهای سدان کلاس C مانند هیوندایی آزرا، کیا اپتیما و تویوتا کمری از جایگاه ویژه ای در بازار برخوردار هستند. بازار خودروی کشور نیز همانند بازر بین المللی با ورود خودروهای کراس اوور تا حدودی تغییر ذائقه داده و شاهد هستیم مشتریان سراغ این مدل خودروها را در بازار می گیرند. البته با توجه با افزایش قیمت در بازار و چالش هایی مانند ممنوعیت ورود خودرو تنوعی آن طور که باید و شاید در بازار خودرو دیده نمی شود و همین اتفاق سبب شده مصرف کنندگان به محصولات جدید دسترسی نداشته باشند.

بررسی مشخصات فیت 500 مدل 2023 نشان می دهد این خودرو با مشخصات فنی قرار است عرضه شود.

موتور ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی، قدرت موتور ۷۰ اسب بخار، گشتاور ۱۰۲ نیوتون‌متر، شتاب ۰ تا ۱۰۰،  حدود ۱۳ ثانیه، حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و جعبه‌دنده ۵ سرعته نیمه‌اتومات (AMT) بخش از مشخصات فنی این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) ایتالیایی است.

فیات 500 با آپشن های زیر در دسترس متقضیان قرار خواهد گرفت تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم، سنسور نور، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی، سقف شیشه‌ای، اپل کارپلی، جلو آمپر دیجیتال، سنسور پایش باد تایرها، فرمان کمکی برقی.

البته هنوز زمان ورود این خودرو به بازار همانند چانگان CS35 پلاس مشخص نیست.