به گزارش اکو ایران، مدیرعامل سایپا وعده داد که کادیلا یا همان ال 90 ایرانی شب عید در مرحله تست نهایی قرار خواهد گرفت.

آن طور که محمدعلی تیموری گفت این خودرو از سال آینده با تولید انبوه به طور رسمی وارد سبد محصولاتی سایپا خواهد شد.

نارنجی های جاده مخصوص اردیبهشت امسال طی مراسمی در کنار رونمایی از موتور جدید خود M16 از دو محصولی که قرار است با این موتور تولید و عرضه شود نیز رونمایی کردند. مدیران ارشد خودروسازی سایپا قصد دارند علاوه بر کادیلا، شاهین پلاس را نیز با موتور M16 روانه بازار کنند.

کادیلا در واقع همان ال 90 ایرانی است که مدیران خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص بعد از خارج شدن رنوی فرانسه وعده دادند که تولید و عرضه آن را نهایی خواهند کرد.

خانواده رنو چه در دوران پیش از تحریم و چه در دوران بعد از تحریم همواره مورد علاقه متقاضیان خودرو بود. کار به جایی رسید که قیمت بازاری اعضای این خانواده در مقاطعی میلیاردی شد.

خودروسازی سایپا با توجه به بازاری که محصولات رنو داشت به دنبال این بود تا به نوعی سهم بازار محصولات این خودروساز فرانسوی را همچنان برای خود حفظ کند، از این رو به دنبال این بود تا تولید ال 90 ایرانی را هر چه زودتر نهایی کند. با توجه به زمان جدید اعلامی از سوی مدیرعامل سایپا، نارنجی های جاده مخصوص نتوانستند کادیلا را در سال جاری به سبد محصولاتی خود اضافه کنند بنابراین حضور این خودرو در بازار به سال آینده موکول شد.