به گزارش اکوایران؛ ارزیابی بازار ایران خودرویی‌ها نشان می‌دهد امروز دو خودرو رشد قیمت داشتند، یک خودرو افت قیمت را تجربه کرد و سه خودرو هم بدون تغییر راهی بازار شدند. روند قیمتی پرطرفدارهای ایران خودرو در بازار در حالی شکل گرفت که دلار امروز تغییر قیمت نداشت با این حال برخی از خودروها به روند افزایشی خود ادامه دادند.

برخی از فعالان بازار خودرو معتقدند طرح پیشنهادی ایران‌خودرو برای تغییر خودرو ثبت‌نامی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی یکی از دلایل اثرگذار در بازار خودرو محسوب می‌شود.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8» ، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است امروز «پژو 206 دنده‌ای» تنها خودرویی بود که کاهش قیمت در بازار را تجربه کرد، افت 2 میلیونی که قیمت این خودرو در بازار را 480 میلیون تومانی کرد. اما «هایما S8 پلاس» که در روزهای اخیر کاهش قیمتی در حدود 25 میلیون تومان را تجربه کرده بود امروز تغییر قیمت نداشت و در بازار یک میلیارد و 635 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

اما ارزیابی بازار نشان می‌دهد امروز «تارا اتوماتV2» در بازار رکورد رشد قیمت را شکست و با افزایش 13 میلیونی در بازار امروز 765 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان می دهد امروز «دنا پلاس 6 دنده توربو» افزایش 7 میلیون تومانی در بازار داشت و قیمت آن به 739 میلیون تومان رسید، اما «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر 802 میلیون تومانی ماند. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار تغییر نداشت و 607 میلیون تومان قیمت خورد.

اکوووو 6