به گزارش اکو ایران، Sunny محصول اقتصادی برند نیسان بالاخره در بازار خودروی کشور آفتابی شد. این خودروی جمع و جور شهری در بازار بین المللی طرفداران زیادی دارد اما نیسان Sunny تا کنون موفق نشده بود در بازار ایران حضور پیدا کند. متقاضیان می توانند از 13 دی 1402 (امروز) تا پایان روز 15 دی سال جاری به سامانه فروش خودروهای وارداتی مراجعه کرده و نسبت انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

 بعد از نهایی شدن آیین نامه اجرایی واردات خودرو به کشور و انتشار اسامی شرکت های واردکننده این گمانه مطرح شده بود که بالاخره پای نیسان Sunny نیز به بازار خودروی کشور باز خواهد شد. 

بررسی قیمت خودروهای عرضه شده در دور جدید فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز در سامانه یکپارچه نشان می دهد نیسان Sunny بعد از دو محصول برند چانگان یعنی چانگان CS35 پلاس تیپ 2 و چانگان CS35 پلاس تیپ 3 جایگاه ارزان ترین خودروی وارداتی را به خود اختصاص داده است.

آن طور که سامانه یکپارچه فروش خودرو اطلاع رسانی کرده قیمت نیسان Sunny در مبدا ورودی به کشور یک میلیارد تومان برآورد می شود. البته این قیمت هنوز نهایی نشده و احتمال تغییر قیمت این محصول اقتصادی برند نیسان در مبادی ورودی کشور وجود دارد.

البته فراموش نکنیم قیمت نهایی مصرف کننده برای این خودرو بعد از اضافه شدن هزینه های جانبی و مالیات های متعلقه تعیین خواهد شد.

نیسان Sunny در حالی در سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار گرفته است که شاهد هستیم دو محصول برند تویوتا یعنی تویوتا Corolla 1200 و تویوتا Corolla 1500 نیز همزمان در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

حضور محصولات دو برند تویوتا و نیسان در سامانه یکپارچه را می توان به جنگ خودروسازان ژاپنی در خاک ایران تعبیر کرد.

با توجه به قیمت قطعی دو محصول تویوتا در مبادی ورودی کشور و فاصله قیمتی با نیسان Sunny این احتمال وجود دارد که صف خرید نیسان Sunny شلوغ تر شود. البته با توجه به قیمت علی الحساب  نیسان Sunny در مبادی ورودی کشور به نظر می رسد این خودرو با آپشن خاصی در بازار خودروی کشور حاضر نشود و آپشن های عرضه شده به متقاضیان در کف قرار داشته باشد.

عرضه این محصول برند نیسان چنانچه تغییری در قیمت علی الحساب آن در مبادی ورودی کشور ایجاد نشود، می تواند تهدیدی برای خودروهای چینی حاضر در جدیدترین طرح فروش خودروهای وارداتی باشد.

بازار خودرو به رغم حضور چندین ساله محصولات برند های چینی، چه به صورت مونتاژی و چه به صورت وارداتی، همچنان نسبت به خودروهای تولیدی در این کشور پهناور آسیایی موضع دارد. خودروهای دست دوم برندهای چینی در بازار خریداری ندارد. اما قصه محصولات برندهای ژاپنی متفاوت است و خریداران خودروهای ژاپنی نگرانی چندانی بابت فروش خودروی در اختیار خود در بازار دست دوم ها ندارند.

علاوه بر دو مدل تویوتا، نیسان Sunny و دو مدل چانگان CS 35 پلاس شاهد عرضه دو مدل GAC یعنی GAC GS3 و همچنین GAC Empow هستیم.

کیا K5 نیز بالاخره در دسترس متقاضیان قرار گرفت تا شاهد حضور کیا اپتیما با  نام جدید در بازار خودروی کشور باشیم. چانگان CS 55 پلاس، دو مدل سوزوکی یعنی سوزوکی Baleno و سوزوکی Ciaz نیز در دسترس متقاضیان قرار گرفتند. جیلی Azkarra نیز دوازدهمین خودروی عرضه شده در سامانه یکپارچه فروش خودرو بوده است.