به گزارش اکو ایران، مدیران سامانه یکپارچه مرحله جدیدی از عرضه خودروهای وارداتی را استارت زدند. بررسی خودروهای عرضه شده نشان می دهد در این مرحله ۱۱ خودرو همگی از برندهای چینی پشت ویترین قرار گرفتند.

متقاضیان واجد شرایط (آن دسته از متقاضیانی که اسفند سال گذشته برای خرید خودروهای وارداتی نام نویسی کردند و اولویت تحویل آنها مشخص شده است) از شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ تا آخر وقت دوشنبه، ۲۵ دی سال جاری می توانند با مراجعه به سایت فروش سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی نسبت به انتخاب سه اولویت اول خود اقدام کنند.

حضور این تعداد خودروی چینی در شرایطی است که پیش تر شاهد حضور محصولات دیگر برندهای جهانی خودروساز از سایر کشورها بودیم. اما در جدیدترین دور فروش، شاهد عرضه محصولات پنج برند خودروساز چینی در سامانه یکپارچه هستیم.

انتخاب یازده خودرو از پنج برند چینی ابن حس را در متقاضیان ایجاد می کند که سامانه یکپارچه خودرو به بازار خودروی چین وصل شده و گویی خریداران خودروهای وارداتی در این دور از فروش خودروهای خارجی با قدم زدن در خیابان های پکن نسبت به خرید خودروی مورد نظر خود اقدام می کنند.

بررسی محصولات عرضه شده از سوی سیاست گذار خودرویی نشان می دهد سه محصول از سبد محصولات برند چانگان، یعنی چانگان CS 35 پلاس تیپ ۲، چانگان CS 35 پلاس تیپ ۳ و چانگان CS 55 پلاس، به همراه جیلی آزکارا و بستیون T 77 در دسترس متقاضیان قرار دارند. علاوه بر این پنج خودرو، محصولات دو برند دیگر چینی یعنی ونوسیا با سه محصول و GAC نیز با سه محصول نیز در تیررس متقاضیان واجد شرایط قرار گرفته است.

بنابراین ونوسیا Star، ونوسیا D60 پلاس و ونوسیا BIG V از برند ونوسیا, جی ای سی (GAC) GS3, جی ای سی Empow و جی ای سی Emkoo  نیز عرضه شدند تا جمع محصولات عرضه شده در دور جدید به عدد ۱۱ برسد.

پیش بینی می شود با توجه به عرضه برندهای چینی متقاضیان ترجیح دهند تا منتظر دورهای آینده عرضه خودروهای وارداتی باقی بمانند و شانس خود را برای تصاحب محصولات تولیدی سایر برندهای خودرویی از کشورهایی مانند ژاپن و کره امتحان کنند.