به گزارش اکو ایران، متقاضیان خودرو در دور جدید فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز که می توانستند  برای محصولات مازاد در سامانه را نام نویسی کنند این امکان را پیدا کردند تا بعد از اتمام مهلت ثبت نام، 500 میلیون تومانی را که در حساب های وکالتی خود مسدود کرده بودند را برداشت کنند.

آن طور که مدیران سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی اعلام کردند این اتفاق از روز 28 بهمن 1402 برای متقاضیان افتاده و آنها می توانند با مراجعه به بانک نسبت به برداشت از حساب های وکالتی خود اقدام کنند.

فراموش نکنیم در دور اول فروش خودروهای وارداتی بانک های عامل به راحتی اجازه آزادسازی 500 میلیون تومانها را در حساب های وکالتی ندادند و کار تا جایی بالا گرفت که وزارت صمت در نامه از بانک مرکزی خواست به بانک های عامل در ایجاد حساب وکالتی دستور دهد تا سپرده های متقاضیان خودروهای وارداتی را آزاد کند.

البته زمان اعلام نتایج فروش خودروهای مازاد در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی مشخص نشده و مدیران سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی تنها به بیان این نکته بسنده کردند که بعد از بررسی اطلاعات متقاضیان جدید نسبت به اعلام نتایج اقدام می کنند.

سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی از هفته گذشته دور جدید عرضه محصولات وارداتی را در دستورکار قرار داد.

البته در دور جدید فروش خودروهای وارداتی تمرکز مدیران سامانه یکپارچه روی فروش محصولاتی از برندهای جهانی خودروساز بود که در دور اول فروش از سوی متقاضیان اولیه با استقبال مواجه نشده بودند و به نوعی در کف سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی مانده بودند.

بررسی خودروهای عرضه شده نشان می دهد تمام محصولاتی که از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی پشت ویترین این سامانه قرار گرفتند تمامی از برندهای چینی بودند.

چانگان CS35 پلاس تیپ 2، چانگان CS 35 پلاس تیپ 3، چانگان CS55 پلاس، ونوسیا D60 پلاس، ونوسیا BIC-V، ونوسیا Star، جیلی آزکارا، بستیون T77، جتا VS5، جتا VS7، جی ای سی (GAC) GS3، جی ای سی امپو (GAC Empow) و جی ای سی امکو (GAC Emkoo) محصولاتی هستند که در دور جدید در دسترس متقاضیان قرار گرفتند.

باید منتظر ماند و دید نتایج در این دور از فروش چه زمانی اعلام می شود و میزان استقبال به میزانی بوده تا خودروهای مازاد فروخته شوند یا اینکه همچنان شاهد باقی ماندن برخی از خودروهای وارداتی در کف سامانه یکپارچه خواهیم بود.