به گزارش اکو ایران، بنز A180 سدان، بی ام دبلیو 318 و تویوتا Rav 4 به ترتیب عنوان  محبوب ترین خودروهای جانبازان را به خود اختصاص داده اند.

براساس اطلاعات منتشر شده، ۸۱۱ جانبازان بنز A180 سدان را انتخاب کرده اند، ۶۶۵ جانباز برای بی ام دبلیو 318 تقاضای خرید داده اند و ۵۰۰ جانباز هم تویوتا Rav 4 را به عنوان خودروی مورد نظر خود برای خرید انتخاب کرده اند.

بنابراین با توجه به ثبت نام ۴۳۲۱ نفر از جانبازان برای خرید خودروهای وارداتی سه خودروی یاد شده حول و حوش ۴۵ درصد تقاضای جانبازان به سه خودروی بنز A180 سدان، بی ام دبلیو 318 و تویوتا Rav 4 اختصاص پیدا کرده است.

اما خودروهایی که کمتر مورد علاقه جانبازان بودند کدام است؟

بررسی ها نشان می دهد فیات تیپو سدان با ثبت یک تقاضا به همراه فیات X500 هیبرید و فولکس واگن گلف هر کدام با دو تقاضا در قعر جدول خودروهای ثبت نامی جانبازان قرار دارند.

خودروهای یاد شده در مجموع 0.1 درصد تقاضا را شامل می شوند.

خودروهایی مانند فولکس واگن تیگوان و تویوتا کمری که در حال حاضر مدل های قدیمی آنها در بازار موجود است نیز در میانه های جدول قرار دارند.

با توجه به تشنگی بازار از یک طرف و محدودیت سقف قیمتی واردات برای متقاضیان عادی قابل پیش بینی بود که برندهایی مانند بنز و بی ام دبلیو در صدر جدول تقاضای جانبازان جای گیرند تا از این مسیر نیاز صدر هرم تقاضا در بازار  به خودروهای لاکچری تا حدی پاسخ داده شود.

البته این  آمار قطعی نیست و به احتمال زیاد در دور سوم ویرایش ثبت نام خودروهای جانبازان، شاهد تغییراتی در این جدول تقاضا خواهیم بود