به گزارش اکوایران، در شرایطی که شایعاتی مبنی بر درگذشت ملکه الیزابت منتشر شده، کاخ باکینگهام تاکنون این خبر را تائید نکرده است. با این حال تغییر لوگوی قرمز رنگ وب سایت بی بی سی به رنگ سیاه بر شایعات دامن زده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، خانواده سلطنتی بریتانیا پس از اینکه پزشکان روز پنجشنبه اعلام کردند نگران سلامت پادشاه 96 ساله این دولت هستند و گفتند که او باید تحت مراقبت های پزشکی باشد، با عجله خود را به ملکه الیزابت رساندند.

ملکه الیزابت، طولانی‌ترین پادشاه بریتانیا و مسن‌ترین پادشاه جهان، از اواخر سال گذشته از آنچه کاخ باکینگهام آن را «مشکلات حرکتی اپیزودیک» نامیده، رنج می‌برد.

کاخ باکینگهام  در بیانیه ای اعلام کرد: پس از ارزیابی بیشتر صبح امروز، پزشکان ملکه نگران سلامت او هستند و توصیه کرده اند که او تحت نظارت پزشکی بماند.

به گفته مقامات، پسر ارشد و وارث او شاهزاده چارلز و همسرش کامیلا به اقامتگاه او در اسکاتلند، قلعه بالمورال، به همراه پسر ارشدش شاهزاده ویلیام سفر کردند. فرزندان دیگر او - آن، اندرو و ادوارد - نیز در این قلعه حاضرند. گفته شده شاهزاده هری و همسرش مگان هم که در بریتانیا هستند، در حال سفر به اسکاتلندند.

چنین گردهمایی خانوادگی، خارج از رویدادهای تعطیلات مانند کریسمس یا عید پاک یا رویدادهای عمومی بزرگ، بسیار نادر است. بی بی سی هم برنامه عادی خود را قطع کرد تا به پوشش دائمی وضعیت ملکه بپردازد و لوگوی خود را به رنگ مشکی در آورده است.