به گزارش اکوایران، لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال، که اخبار مرتبط با توافق هسته‌ای ایران را از نزدیک دنبال می‌کند طی گزارشی از ایجاد اختلاف میان دولت ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش بر سر واکنش به تولید [ادعایی] اورانیوم هشتادوچهار درصدی در ایران خبر داد. نورمن به نقل از چند دیپلمات‌ غربی گزارش داده که کشورهای بریتانیا، فرانسه و آلمان خواهان صدور قطعنامه انتقادی علیه تهران طی نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند، اما در مقابل دولت بایدن نسبت به این مسئله تمایل چندانی ندارد.

با این همه نورمن متذکر شده به رغم مخالفت اولیه با صدور قطعنامه علیه تهران، واشنگتن هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته و در انتظار اعلام نتیجه آژانس در این زمینه است. در این شرایط، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،  روز جمعه به منظور مذاکره با مقامات، به تهران سفر می‌کند.

نورمن متذکر شده پیش از این هم آمریکا و متحدین اروپایی‌اش در مورد برنامه هسته‌ای ایران به اختلاف خورده بودند؛ از جمله در ماه مارس سال گذشته میلادی که دیپلمات‌های اروپایی، وین را در حالی ترک کردند که نسبت به مواضع واشنگتن و تهران و عدم توافق میان آن‌ها، دچار کلافگی شده بودند. اکنون برخی از دیپلمات‌های اروپایی معتقدند که به نظر می‌رسد، طی 12 ماه گذشته واشنگتن نسبت به پرداخت هزینه سیاسی احیای برجام یا پذیرش خطرات موضع شدیدتر در قبال فعالیت هسته‌ای ایران ندارد تمایلی ندارد.