رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ظهر وارد تهران شد و در فرودگاه مهر آباد مورد استقبال بهروز کمالوندی، سخنگوی و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت. 

هدف مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر به تهران، دیدار و گفت‌و‌گو با مقام‌های سطح بالای ایران درباره برنامه هسته ای ایران و ذرات ادعایی اورانیوم غنی شده 84 درصدی ادعایی عنوان شده است. پیشتر رویترز به نقل از دیپلمات‌های آگاه نوشت که ابراهیم رئیسی،‌ رئیس‌ جمهوری در فهرست دیدارهای گروسی قرار دارد.

دیدار گروسی از ایران و رایزنی اش با مقام های رسمی تهران در آستانه نشست فصلی شورای حکام آژانس در روز دوشنبه انجام می شود. گروسی پیشتر توسط محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به ایران دعوت شد.پیشتر رابرت مالی، نماینده امریکا در امور ایران گفته بود که ایالات متحده تا زمانی که گزارش دبیر کل آژانس را در اختیار نداشته باشد درباره برنامه هسته ای ایران موضع گیری نخواهد کرد. به نوشته وال استریت ژورنال این گزاره احتمالا به گزاره مورد اختلاف میان واشنگتن و تروئیکای اروپا آن هم در آستانه برگزاری نشست شورای حکام تبدیل شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه گذشته مدعی شد در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم فردو در ایران، ذرات غنی‌شده تا ۸۳.۷ درصد یافته شده؛ اندکی کمتر از اورانیوم غنی‌شده ۹۰ درصدی.