به گزارش اکوایران، نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا 83 ساله و عضو برجسته حزب دموکرات آمریکا از کالیفرنیا روز جمعه اعلام کرد برای انتخابات مجدد در نوامبر آینده در مجلس نمایندگان آمریکا نامزد خواهد شد.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، پلوسی در پستی در شبکه اجتماعی X گفت: «اکنون بیش از هر زمان دیگری شهر ما به ما برای پیشبرد ارزش‌های سانفرانسیسکو و بهبودی بیشتر نیاز دارد. کشور ما به آمریکایی نیاز دارد تا به جهان نشان دهد که پرچم ما هنوز در اهتزاز است، با آزادی و عدالت برای همه. به همین دلیل است که من برای انتخاب مجدد شرکت می کنم - و با احترام از شما رای می خواهم. -نانسی».

پلوسی با نامزدی مجدد برای انتخاب مجدد، آماده است تا کار طولانی خود را در کاپیتول هیل، که با پیروزی در انتخابات در ژوئن 1987 آغاز شد، ادامه دهد و نقش او را به عنوان یک چهره برجسته در سیاست دموکرات در واشنگتن و در صحنه ملی تثبیت کند. پلوسی در طول زندگی حرفه‌ای خود یکی از پیشگامان زنان در عرصه سیاست به شمار می‌رود، اما همچنین به عنوان یک چهره قطبی منحصربه‌فرد در سیاست آمریکا شناخته می‌شود که او را به هدف برجسته‌ انتقادات جمهوری‌خواهان تبدیل کرده است.

پلوسی دو بار به عنوان رئیس مجلس نمایندگان خدمت کرد، ابتدا از سال 2007 تا 2011 به عنوان اولین زنی که این سمت را برعهده گرفت، و در سال 2019 دوباره قدرت را به دست آورد. او در ژانویه سال جاری میلادی، زمانی که جمهوریخواهان کنترل مجلس را به دست گرفتند، از سمت رئیس مجلس و رهبر دموکرات‌ها کنار رفت. حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان، از آن زمان به عنوان جانشین وی خدمت کرده است.

پس از حمله وحشیانه به همسرش، پل، در اکتبر 2022 در خانه آنها در سانفرانسیسکو، سؤالاتی پیرامون ماندن وی در کنگره یا نامزدی مجدد برای انتخاب مجدد وجود داشت.

پلوسی در مصاحبه ای با کریس والاس از سی ان ان در اوایل سال جاری گفته بود که دلش برای رئیس‌مجلس بودن تنگ نمی شود.

خبر تصمیم او برای کاندیداتوری مجدد در زمانی منتشر می‌شود که توجه به سن، سلامتی و ظرفیت خدمت چندین سیاستمدار برجسته دیگر در کاپیتول هیل افزایش یافته است. میچ مک کانل، رهبر جمهوری‌خواه اقلیت سنا، که 81 سال سن دارد، پس از اینکه در دو نوبت اخیر هنگام صحبت با خبرنگاران به نظر می رسید دچار سردرگمی شده است، با انتقادات شدید مواجه شده است. سناتور دایان فاینشتاین که 90 ساله است، پس از اینکه پس از بازگشت به کاپیتول هیل پس از یک غیبت طولانی در دوران نقاهت از زونا، به طور فزاینده‌ای ضعیف به نظر می‌رسد، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. پلوسی پس از اینکه سناتور کالیفرنیا با درخواست دموکرات‌ها برای کناره‌گیری به دلیل مشکلات سلامتی‌اش مواجه شد، از فاینشتاین دفاع کرد.

پلوسی یک روز در اواخر ماه مه در حال قدم زدن در یک راهرو در مجتمع کاپیتول، توقف کرد و در پاسخ به یک خبرنگار در مورد داستانی که اخیراً نگرانی‌ها در مورد کندی دوران نقاهت فاینشتاین را پخش می‌کرد، انتقاد کرد.