به گزارش اکوایران، متحد پوتین هشدار داد که حمله تروریستی به سبک 11 سپتامبر ممکن است در ایالات متحده تکرار شود.

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: تروریست‌ها می‌توانند حمله تروریستی در ایالات متحده را در مقیاس  11 سپتامبر تکرار کنند، اما این دفعه با استفاده از سلاح های اتمی یا بیولوژیکی.

اودر کانال تلگرامی خود نوشت: «به نظر می‌رسد که همه الان به گستاخی و خودشیفتگی منزجرکننده کشورهای غربی، به ویژه آمریکا، همچنین به باور نامعقولشان نسبت به درستی و انحصارگرایی‌شان و به گستاخی جهانی‌شان نسبت به هر مسئله‌ای، چه مربوط به زمان صلح باشد و چه مروبط به جنگ، عادت کرده‌اند».

او افزود: «آنها (مقامات ایالات متحده) منتظر خواهند ماند تا زمانی که تروریست‌ها دوباره حمله‌ای به سبک 11 سپتامبر 2001 اما به شکل اتمی یا بیولوژیکی انجام دهند».

مدودف همچنین هشدار داد در صورتی که «یکی از رهبران کشورهای هسته‌ای کنترل خود را از دست بدهد، امکان استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی وجود دارد». او تصریح کرد: «در حالی که باشگاه هسته‌ای دائما در حال گسترش است، قابل توجهی از آن تعهدی ندارد».

مدودف پیش از این گفته بود که ایالات متحده با استفاده از سلاح اتمی علیه ژاپن در سال 1945 بدون نیاز نظامی چهره واقعی خود را نشان داد.