به گزارش اکوایران،  فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین، ژنرال اولکساندر سیرسکی، ادعا کرد سه تیپ زرهی نخبه روسی پس از جنگیدن در شرق در اطراف باخموت منهدم شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری الجزیره، ژنرال فرمانده نیروی زمینی اوکراین گفت که نیروهایش سه تا از بهترین تیپ‌های روسی را که در خط مقدم در شرق منطقه دونتسک اوکراین می‌جنگیدند شکست داده‌اند.

ژنرال سیرسکی همچنین روز دوشنبه گفت که بازپس گیری دو روستای شرقی اوکراین در روزهای اخیر - کلیشچیوکا و آندریوکا، که هر دو در ارتفاعات نزدیک شهر ویران شده باخموت قرار دارند - یک پیشرفت مهم بود.

سیرسکی در بیانیه‌اش گفت: «در جنگ در بخش باخموت برخی از بهترین تیپ‌های دشمن منهدم شده و به کلی قابلیت رزمی را از دست داده‌اند.»

واحدهای روسی مورد بحث، تیپ 72 تفنگ موتوری و همچنین تیپ 31 و 83 حمله هوایی بودند.

سیرسکی با قدردانی از بازپس‌گیری کلیشچیوکا و آندریوکا، گفت که نیروهای اوکراینی به پیشروی خود ادامه می‌دهند و اگرچه نیروهای مسکو در تلاش برای بازپس گیری مواضع از دست رفته خود از چندین جهت ضدحمله می کردند، موفقیت‌هایی در نفوذ به خطوط دفاعی روسیه به دست آوردند.

سیرسکی در برنامه پیام رسان تلگرام با اشاره به شهری در حدود 40 کیلومتری باخموت گفت: «این مناطق در نگاه اول کوچک، عناصر مهمی در خط دفاعی دشمن بودند که از باخموت تا هورلیوکا امتداد داشت. در نتیجه موفقیت نیروهای ما، خطوط دفاعی دشمن شکست.»