به گزارش اکوایران، حماس که به عنوان گروه جنبش مقاومت فلسطین شناخته می‌شود عمدتا در منطقه کرانه باختری و نوار غزه حضور دارد.

حمله‌ای که حماس در روز شنبه انجام داد، از منطقه نوار غزه صورت گرفته و به صورت غافلگیرانه انجام شده است. طی این حمله، موشک‌ها و راکت‌هایی از خاک غزه به سمت شهرهای مختلف اسرائیل شلیک شده است.

تحلیل‌گران در الجزیره معتقدند حمله اصلی در حقیقت نفوذی بوده که نیروهای مسلح فلسطینی در خاک اسرائیل انجام داده‌اند؛ آن‌ها به شهرهای اسرائیل نفوذ کرده‌اند. حمله موشکی در حقیقت پوششی برای حمله اصلی بوده است.

نوار غزه یکی از مناطق حساس و سیاسی در جهان است که در احاطه نیروهای اسرائیلی قرار دارد. با این حال، نیروهای حماس در آن رشد کرده‌اند و اکنون جنبش مقاومت را به مرحله جدیدی رسانده‌اند.

منطقه نوار غزه حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ساکن فلسطینی دارد که در وضعیتی بغرنج به سر می‌برند. ساکنان این منطقه، به نوعی در محاصره هستند و بدون دریافت کمک‌های بین‌المللی نمی‌توانند زندگی کنند.

با این حال، حمله حماس از این منطقه صورت گرفته و باعث شده برخی از تحلیل‌گران بگویند این حمله، شکست موساد را به عنوان نهاد امنیتی اسرائیل نشان می‌دهد. در واقع موساد نتوانسته از نفوذ نیروهای مسلح فلسطینی آگاهی پیدا کند.

اسرائیل به دنبال حمله حماس، شرایط را جنگی اعلام کرد و بلافاصله غزه را هدف بمب‌های خود قرار داد.

در این بین، حزب‌الله لبنان هم وارد میدان شده و بخش‌هایی از شمال اسرائیل را هدف قرار داده است. اسرائیل هم با حملات تلافی‌جویانه، به جنوب لبنان حمله کرده است.

به این ترتیب، خاورمیانه باز هم دستخوش ناآرامی شده است. در این ویدیو به کمک نقشه‌های موجود به توضیح جزئیات این جنگ پرداخته شده است.